WhatsApp, în pragul unei noi ere. Detalii despre cea mai importantă schimbare

WhatsApp, în pragul unei noi ere. Detalii despre cea mai importantă schimbareWhatsApp. Sursa foto: Pixabay

Meta Platforms a anunțat că va introduce reclame pe WhatsApp, marcând astfel o schimbare majoră în strategia platformei de mesagerie, care până acum a evitat publicitatea.

WhatsApp va avea reclame în fila „Actualizări”

Decizia vine la un deceniu după ce aplicația a fost achiziționată de Meta în 2014, pentru suma de 19 miliarde de dolari. Noile reclame vor apărea în secțiunea „Actualizări” (Updates) a aplicației, mai exact în cadrul funcției „Status”.

Aceasta este o funcționalitate similară cu „Stories” de pe Instagram, unde utilizatorii pot posta mesaje, fotografii sau videoclipuri timp de 24 de ore. Reclamele vor fi interactive și vor permite utilizatorilor să comunice direct cu afacerile respective prin intermediul mesageriei.

 Meta nu se oprește aici, va începe și monetizarea funcției „Canale” (Channels), lansată în 2023. Aceasta va include reclame afișate în rezultatele căutărilor, iar administratorii de canale vor avea opțiunea de a introduce abonamente lunare pentru acces la conținut exclusiv.

Meta va solicita, deocamdată, comisioane

Deși Meta nu va percepe comisioane inițial, compania a anunțat că, pe termen lung, intenționează să rețină un comision de 10% din veniturile generate.

WhatsApp are în prezent peste 3 miliarde de utilizatori activi lunar, dintre care peste 100 de milioane doar în Statele Unite. CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a declarat că interacțiunile dintre companii și clienți prin intermediul mesageriei vor deveni un pilon esențial al modelului de afaceri al companiei.

Meta

Meta. Sursa foto: Artapixel/ Pixabay

Meta mai anunță că va utiliza „informații foarte simple” pentru a recomanda reclamele pe care le va afișa utilizatorilor WhatsApp, a declarat vineri Nikila Srinivasan, șefa de la business la Meta.

WhatsApp promite că nu va folosi datele personale sensibile

Meta a precizat că, cel puțin pentru moment, nu va utiliza date personale sensibile pentru personalizarea reclamelor. Anunțurile vor fi adaptate pe baza unor informații generale, precum țara, orașul, dispozitivul utilizat, limba și istoricul de interacțiuni cu conținutul anterior.

Anunțul privind introducerea reclamelor vine într-un context tensionat pentru gigantul tech, care se confruntă în prezent cu o amplă anchetă antitrust în Statele Unite, vizând achizițiile WhatsApp și Instagram.

Reprezentanții Meta susțin însă că aceste modificări nu vor afecta criptarea end-to-end a mesajelor și apelurilor private din cadrul WhatsApp, potrivit cnbc.com.