Succesul pe care îl au reţelele sociale pe internet, precum My-Space sau Facebook, i-ar face pe mulţi să se gândească de două ori înainte să întemeieze o afacere care să concureze direct cu acestea.
Însă nu şi pe americanca Catherine Cook. Avea numai 15 ani atunci când şi-a întemeiat propria reţea socială, myYearbook.com, cu ajutorul celor doi fraţi ai săi. Ţinta ei erau adolescenţii care aveau conturi pe alte reţele sociale on-line, dar care doreau altceva - ceva care să se adreseze exclusiv generaţiei lor. Astăzi, Catherine are 18 ani împliniţi, iar portalul său are peste 6,5 milioane de membri şi o creştere anuală de 400 de procente, ocupând un onorabil loc şapte în topul celor mai mari site-uri de gen din lume.
90% dintre membrii portalului sunt americani, însă dorinţa Catherinei este aceea de a-l populariza şi printre adolescenţii din restul lumii. Chiar şi aşa, veniturile myYearbook.com depăşesc 4,1 milioane de dolari pe an, iar portalul este destinaţia preferată a tinerilor cu vârste cuprinse între 12 şi 17 ani. Creşterea puternică a myYearbook. com a fost impulsionată şi de achiziţionarea unei alte reţele sociale aflate în plină dezvoltare: Zenhex.com . Inspirată de fratele mai mare
Modelul Catherinei a fost fratele său mai mare, Geoff (26 ani), un antreprenor de succes pe internet, care a creat compania CyberEdit Inc. El este de fapt şi finanţatorul iniţial al myYearbook.com. Geoff i-a pus la dispoziţie surorii sale 250 de mii de dolari pentru a începe afacerea.
„Am crescut văzând cum fratele meu mai mare şi-a întemeiat propria afacere de succes şi am ştiut că nu o să am niciodată o slujbă normală, precum părinţii mei. Voiam ceva mult mai distractiv şi mult mai creativ“, spunea tânăra, citată de revista PC World. „Atunci când eşti adolescent nu rişti nimic când începi o afacere. Dacă eşuezi, încă poţi conta pe sprijinul părinţilor“, continua ea. Catherine recunoaşte că la început ideea unei reţele sociale i se părea „plictisitoare“.