Vești bune pentru transportatori! Diurna nu va mai fi impozitată. Proiectul de lege a fost adoptat de Camera Deputaților

Vești bune pentru transportatori! Diurna nu va mai fi impozitată. Proiectul de lege a fost adoptat de Camera Deputaților Sursa: Stocktributor | Dreamstime.com

Proiectul de lege care stabilește ca transportatorilor să nu li se mai impoziteze diurna a fost adoptat, miercuri, 2 martie, de către Camera Deputaților, for decizional în acest caz. Inițiativa stabilește, de asemenea, și amnistierea impozitării diurnei în perioada anilor 2015-2020.

Problema transportatorilor care datează de aproape șapte ani (iulie 2015) și-a găsit, astăzi, rezolvarea, a anunțat deputatul PNL Gheorghe Pecingină. Proiectul de lege care exclude impozitarea diurnei a trecut de Camera Deputaților, cameră decizională în acest caz.

Proiectul de lege a fost adoptat! Ce trebuie să știe transportatorii

Inițiativa legislativă își propune să stabilească un cadru predictibil atât pentru angajatorii, cât și pentru angajații din sistemul prestărilor de servicii, a explicat liberalul Gheorghe Pecingină, unul dintre inițiatorii proiectului de lege.

Potrivit inițiativei legislative, ANAF nu va putea încadra indemnizațiile și alte drepturi specifice acordate salariaților din industria prestărilor de servicii, retroactiv de la data intrării în vigoare a legii (1 iulie 2015).

Ne puteți urmări și pe Google News

Dacă proiectul de lege se aprobă, sumele plătite de companiile de transport către ANAF aferente recalculării indemnizației corespunzătoare acordate în baza clauzei de mobilitate vor trebui restituite.

România este singurul stat european care impozitează diurna

„Printre prevederile inițiativei legislative, se stabilește că îndemnizația specifică delegării și detașării, precum și a altor dispoziții aferente dreptului muncii trebuie considerată venit netaxabil, ieșind din sfera drepturilor salariale și evitând, totodată, suprataxarea”, a transmis deputatul Gheorghe Pecingină, într-o postare publicată pe pagina sa de Facebook, făcând referire și la contextul internațional.

„În timp ce țări vecine, precum Polonia și Ungaria își protejează proprii transportatori, România este singurul european care impozitează excesiv diurna. Efectele acestei măsuri sunt vădit disproporționate, fiind greu de suportat de firme”, s-a exprimat liberalul Gheorghe Pecingină.

Șoferii de TIR pot răsufla ușurați

De altfel, măsura de impozitare a diurnei a condus, anul trecut, la proteste de amploare din partea transportatorilor, care au arătat că efectele deciziei fiscale sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă. Transportatorii erau nemulțumiți atunci și de restricția privind carantinarea, ce le-a fost impusă.

„Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptaţi de la măsura carantinei în toate ţările, cu scopul de a menţine lanţurile de aprovizionare cu marfă, aşa cum recomandă şi Comisia Europeană, care a creat în acest sens culoare verzi şi a îndemnat la exceptarea de la carantinare a şoferilor profesionişti. La acestea se adaugă şi majorarea uriaşă a tarifelor la asigurările RCA în urma falimentului City Insurance, criză la care au contribuit din plin autorităţile române printr-o supraveghere defectuoasă a sectorului RCA”, au transmis, la acea vreme, transportatorii.