Blocajele produse pe Valea Oltului din cauza alunecărilor de teren şi a căderilor de pietre şi stânci au determinat autorităţile să pornească un amplu proces de transformare a versanţilor de pe o parte şi de cealaltă a Oltului.

Lucrările sunt efectuate de Sachsische Bau, o firmă nemţească având o experienţă de mai bine de 40 de ani în fortificarea Alpilor elveţieni şi germani, a cărei filială sibiană a câştigat licitaţia organizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în primăvara lui 2007. Astfel, 18 „puncte fierbinţi“, cuprinse între kilometrii 198 şi 226 ai Drumului Naţional 7, sunt în curs de fortificare.

Dat în folosinţă în noiembrie

Printre acestea se numără şi versantul de la Câineni, unde au fost blocaje şi devieri ale traficului, în urmă cu două ierni. După ce a suferit lucrări timp de aproximativ un an, versantul arată în prezent ca o adevărată fortăreaţă împânzită de ancore şi o plasă de protecţie de dimensiuni apreciabile. „Toţi Alpii şi nu numai sunt protejaţi în acest mod. Metoda folosită de noi este adusă în premieră în România. Lucrarea de la Câineni va fi gata la mijlocul lui noiembrie, dar noi avem un plan prin care, până în 2010, atacăm 18 puncte în care vom interveni pe Valea Oltului“, a explicat Mihaela Căprioreanu, de la firma Sachsische Bau, sucursala Sibiu.

Pentru că se doreşte ca drumul care străbate Valea Oltului să fie cât mai protejat împotriva avalanşelor, în unele locuri ancorele au fost înfipte în munte şi până la nouă metri adâncime. Următoarea intervenţie este în zona Brezoi. „La kilometrul 206, între Brezoi şi Căciulata, vom pune o copertină de protecţie, de circa 200 de metri, mai exact un fel de semitunel şi cinci bariere împotriva căderilor de stânci“, a adăugat managerul sucursalei sibiene.

Lucrări garantate pentru 40 de ani

Garanţia oferită în mod oficial pentru acest tip de protecţie împotriva avalanşelor este de doi ani.

„Noi putem garanta că timp de 40 de ani acest sistem oferă protecţia necesară, cu condiţia să fie bine întreţinut, dar în contract este stipulat, din cauza legislaţiei româneş ti, doar un termen de garanţie de 2 ani“, explică Mihaela Căprioreanu.

Plasa cu inele se întinde la Câineni pe o suprafaţă de 500 de metri, iar pentru ancorarea acesteia şi a barierelor de protecţie au fost date peste 1.400 de găuri.

Lucrările efectuate până în prezent sunt în valoare de aproximativ două milioane de euro.

Firma care execută lucrările pe Valea Oltului promite că, la final, protecţia va fi mult mai sporită şi cere şoferilor care tranzitează traseul să fie îngăduitori în punctele în care circulaţ ia autovehiculelor se desfăşoară semaforizat.

Te-ar putea interesa și: