Evenimentul Zilei > Economie > Ungaria nu poate produce suficient zahăr, există un deficit în magazine
Ungaria nu poate produce suficient zahăr, există un deficit în magazine

Ungaria nu poate produce suficient zahăr, există un deficit în magazine

Magazinele limitează cantitatea de zahăr care poate fi achiziționată sau, pur şi simplu, nu se găseşte acest produs.

Ungaria nu poate produce suficient zahăr. Cumpărătorii se plâng de lipsa zahărului din magazine, magazinele limitează cantitatea care poate fi cumpărată sau, pur şi simplu, nu au acest produs, a declarat pentru portalul Infostart, citat de ziarul ungar „Népszava” Árpád Dorogi, președinte al Asociației Naționale a Producătorilor de Sfeclă de Zahăr, vicepreședinte al Consiliului Produselor de Zahăr și Organizației Interprofesionale.

Prețurile mici au dus la prăbușirea producției de sfeclă de zahăr

În opinia sa, motivul producției interne insuficiente este că prețul zahărului și al sfeclei de zahăr a fost nejustificat de scăzut în ultimii ani, drept urmare producătorii au redus în fiecare an suprafața cultivată cu sfecla de zahăr. Situația a fost agravată și mai mult de seceta din acest an.

Vor fi puține materii prime pe care producătorul autohton de zahăr le poate procesa la fabrica din Kaposvár, judeţul Somogy, astfel că zahărul va fi scump. Specialistul nu se așteaptă la o situaţie mai bună nici anul viitor pe continentul european.

Prețurile au crescut semnificativ

„Oferta a scăzut şi în afara Europei, iar prețurile au crescut semnificativ, precum şi costurile de transport. Problema de bază este că consumăm mai mult zahăr decât producem”, a precizat Árpád Dorogi.

Președintele Asociației Naționale a Producătorilor de Sfeclă de Zahăra adăugat: „În 2022 nu vom putea produce nici măcar un sfert din consumul intern. Ungaria consumă trei sute de mii de tone de zahăr pe an, faţă de acest consum, anul trecut Ungaria a putut produce doar optzeci de mii de tone, iar anul acesta va fi și mai puțin, poate în jur de șaizeci de mii de tone. De asemenea, este o problemă că, comercianții implicați în comerțul cu zahăr nu înregistrează niciun profit, deoarece ei trebuie să vândă zahărul mai ieftin decât prețul de cumpărare, deoarece şi preţul acestui produs a fost plafonat”. (Traducerea: Rozália Gănciulescu, RADOR)