Ungaria ne dă cu tifla: și-a terminat partea din Via Carpatia! Mega-proiectul european trece şi prin România. Când trebuie finalizat

Ungaria ne dă cu tifla: și-a terminat partea din Via Carpatia! Mega-proiectul european trece şi prin România. Când trebuie finalizat

Coridorul rutier central-european Via Carpatia este unul dintre obiectivele majore de trasport trans-european. Ungaria anunță că și-a finalizat porțiunea care îi revine.

Ungaria este prima ţară care a construit deja toate elementele care îi revin din coridorul rutier central-european Via Carpatia, relatează MTI citată de News.ro.

Autostrada Via Carpatia leagă 7 țări

Coridorul autostrăzii Via Carpatia leagă 7 ţări, din Lituania şi până în Grecia, creând o conexiune între porturile Mării Baltice, Mării Egee şi Mării Negre, pe direcţia nord-sud.

Odată cu finalizarea, în toamnă, a autostrăzii M30 din Ungaria, care face legătura între autostrada M3 şi graniţa cu Slovacia, a luat naştere şi ultimul element maghiar al coridorului. În urma secţiunii nou construite între Miskolc şi Tornyosnémeti, de la Budapesta se poate ajunge pe autostradă până la Kosice (Slovacia), precizează MTI.

Via Carpatia va traversa și Transilvania

Odată cu finalizarea acestui drum de mare viteză, Ungaria s-a achitat de toate sarcinile asumate, ba chiar cu 5 ani mai devreme decât termenul-limită al construcţiei întregii Via Carpatia, care este anul 2026. După autostrada M30, secţiunea maghiară a coridorului continuă cu autostrada M3, apoi cu autostrada M35, în direcţia Debrecen, iar în final, cu autostrada M4, în direcţia Oradea.

“Ungaria a reuşit să îşi dezvolte singură infrastructura proprie de transport – datorită muncii depuse de cetăţenii săi, bazându-se pe creşterea economică. În 2010, lungimea totală a reţelei interne de autostrăzi a fost de sub 1.300 de kilometri; acum, ea se apropie de 2.000 de kilometri”, a subliniat Tamás Schanda secretar de stat în Ministerul ungar al Inovaţiei şi Tehnologiei.

Drumuri de mare viteză de peste 100 de kilometri  anual

“Datorită investiţiilor realizate în ultimii 11 ani, acum putem ajunge pe drumuri cu 4 benzi la Eger, la Salgótarján, la Sopron, la Szolnok, la Szombathely şi la Veszprém. Vorbim, acum, de o legătură completă pe autostradă între capitala Ungariei şi cea a Slovaciei, Bratislava; înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu ajungea la graniţa cu România, spre Transilvania, acum se lucrează, deja, la pregătirea celui de-al treilea. Din 2019 încoace, este al treilea an consecutiv când reţeaua de drumuri de mare viteză din Ungaria a crescut cu peste 100 de kilometri în fiecare an. Impulsul fără precedent al dezvoltărilor este confirmat şi de faptul că progrese comparabile au fost înregistrate numai de două ori”, a mai explicat oficialul ungar.

România are 530 km, construiţi în 20 de ani

Via Carpatia va traversa inclusiv România. Pentru mega-proiectul european, țării noastre îi revine alocată o porțiune pe o lungime de 1.200 km. Pe traseul românesc se poate circula astăzi, pe sărite, doar pe aproximativ 530 de km, construiţi în decursul a cel puţin 20 ani.

Ne puteți urmări și pe Google News