Un singur premiu pentru publicitatea din România, la Cannes
- Ionel Sclavone
- 19 iulie 2024, 15:31
Cannes. Festivalul de publicitate Cannes Lions din acest an s-a încheiat. Publicitarii de la București au obținut un singur premiu, pentru o campanie dedicată lanțului de restaurante KFC.
Premiul, un leu de bronz, a fost câștigat de McCann Worldgroup şi UM România pentru campania „Magistrala Poftei”. A fost vorba despre o campanie inedită care a pornit de la harta metroului bucureștean.
România la Festivalul Cannes Lions
Creatorii campaniei publicitare dedicată restaurantelor KFC au sesizat că harta metroului bucureștean are forma unui copan de pui. Iar de aici ideea premiată la festivalul de publicitate.
KFC şi McCann au creat o campanie inedită, numită „Magistrala Poftei”. Astfel, călătorii de la metrou au fost îndemnați să interacţioneze cu harta făcând turul copanului şi să câştige premii la restaurantele KFC din vecinătatea stațiilor. Campania a convins și juriul de la festivalul din Cannes.
„KFC are o reţetă secreta pentru pui, dar nu şi pentru Cannes. Reţeta premiului de anul acesta constă în multă muncă, o echipa foarte unita şi ambiţioasa şi o cultură creativă cu un ADN de inovaţie. Leul de la Cannes nu este o surpriză, ci rezultatul firesc al calităţii constante livrate de o comunitate de oameni foarte pasionaţi. Avem o relaţie de peste 11 ani cu KFC şi ne bucurăm de fiecare moment care ne dă un motiv de sărbătorit împreună”, a declarat Cătălin Dobre, CCO & Co-CEO McCann Worldgroup România.
Campania premiată la București
Campania „Magistrala Poftei” a fost premiată şi cu un Silver Effie la Gala din Bucureşti. Premiul a fost obținut cu o săptămână înainte de festivalul de la Cannes. De altfel, și în trecut agenția de publicitate a mai obținut premii, pentru campaniile desfășurate pentru restaurantele din lanțul KFC.
„Festivalul Cannes Lions nu este doar despre creativitate la superlativ, ci şi implementare impecabilă şi schimbare de percepţie. Combinaţia se regăseşte din plin în Magistrala Poftei, campania care a pus KFC, la propriu, pe harta consumatorilor.
Drumul de la o idee amuzantă la o campanie eficientă şi un premiu la Cannes nu a fost simplu. De aceea, le mulţumim agenţiilor McCann Worldgroup Romania şi UM Romania, parte din echipa care a transformat acest proiect în realitate”, a precizat Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group, citat de paginademedia.ro.
Everything wrong with the creative agency business can be traced back to the way we price. It’s time we fixed it 🍝
Producing things for pr ft @TalentedAgency @gautxm @PGAditiya at @Cannes_Lions pic.twitter.com/BmpM9trgzw
— Tash (@TashaDsilva) July 18, 2024
Campania apreciată la Festivalul de la Cannes
Ioana Zamfir, CCO MRM Romania a declarat că Magistrala Poftei, campania care a fost premiată arată că rezultatele se pot obține doar de o echipă sudată, agenție - clienți. În opinia sa, călătorii care au văzut această găselniță, premiată la Festivalul de la Cannes, n-o mai pot uita.
Totodată, în opinia lui Victor Croitoru, CEE Strategy Director UM Romania, campania a reușit să spargă barierele de comunicare cu consumatorii și să demonstreze că inovația în folosirea canalelor media dă rezultate foarte bune. El a precizat că este foarte fericit că a obținut premiul de la Cannes pentru această campanie. Trofeul se adaugă celrolalte premii câștigate împreună cu KFC în ultimii ani.
„Ca strategie, este foarte important pentru noi să găsim subiecte noi de conversaţii prin media între consumatori şi mărcile din portofoliul nostru. Iar această campanie reuşeşte să spargă barierele conversaţiei şi se adaugă eforturilor noastre la UM România de a demonstra că inovaţia în folosirea canalelor de media poate aduce rezultate de business şi impact favorabil în indicatorii de brand.
Suntem foarte fericiţi să adăugăm premiul de la Cannes seriei de premii Effie, globale şi locale, şi celor în festivalurile internaţionale de media, Festival of Media Global pe care le-am câştigat împreună cu KFC în ultimii 10 ani”, a spus Victor Croitoru.