Cannes 2024. Filmul românesc „Trei kilometri până la capătul lumii” a câștigat un prestigios premiu
- Emma Cristescu
- 25 mai 2024, 11:52
Cannes 2024. Filmul românesc „Trei kilometri până la capătul lumii”, selectat în competiţia oficială pentru Palm D'or la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes, a câştigat premiul Queer Palm. Acest premiu se oferă filmelor care abordează „personaje sau tematică LGBT”.
Filmul lui Emanuel Pârvu, premiat la Cannes
Filmul, regizat de Emanuel Pârvu, arată povestea lui Adi, un adolescent de 17 ani care îşi petrece vacanţa de vară în satul natal din Delta Dunării. Într-o seară, el este atacat violent în stradă. A doua zi, viața lui se schimbă în rău. Este o peliculă care arată adevărata societate românească, dar și problemele cu care se confruntă tinerii.
Pelicula arată adevărata societate românească
În această dramă, „am vrut să întruchipez societatea românească, aşa că avem biserica cu preotul, legea cu poliţistul şi mica societate cu familia. Mi-am dorit ca mama să întruchipeze societatea în sens larg, iar tatăl sfera familiei”, a declarat pentru regizorul.
Juriul Queer Palm a fost prezidat anul acesta de regizorul belgian Lukas Dhont („Close”,„Girl”), care a trebuit să decidă între 18 lungmetraje din toate secţiunile, potrivit Agerpress.
Filmul îi are în rolurile principale pe Bogdan Dumitrache, Laura Vasiliu, Ciprian Chiujdea, Ingrid Micu-Berescu și Valeriu Andriuţă. Scenariul este semnat de Emanuel Pârvu și Miruna Berescu, imaginea filmului este semnată de Silviu Stavilă, montajul de Mircea Olteanu, iar scenografia și costumele de Bogdan Ionescu. Din distribuție mai fac parte actorii: Adrian Titieni, Richard Bovnoczki, Alina Berzunțeanu, Vlad Brumaru și Radu Gabriel.
Presa din străinătate, despre filmul lui Emanuel Pârvu
Despre filmul românesc premiat la Cannes și-a dat cu părerea și presa din străinătate. „O dramă dură, puternică, despre o întreagă comunitate care vrea să ignore diferențele din alții și propria culpabilitate”, notează The Guardian într-o recenzie care vorbește despre o „negare brutală a sinelui” în România profundă.
„Probleme precum iubirea necondiționată, vinovăția sau simpla frică ies de pe ecran grație unei montări model, transparente și mereu la distanța potrivită. Fără moralisme stângace sau sublinieri inutile, Trei kilometri până la capătul lumii ar putea trece ca o paradigmă pentru un film bine povestit”, scrie și El Mundo, care menționează „perfecțiunea” cinematografiei lui Emanuel Pârvu.