Un Cadillac DeVille adus pentru inspecție periodică la RAR. Mașina de colecție a fost fabricată în 1977

Un Cadillac DeVille adus pentru inspecție periodică la RAR. Mașina de colecție a fost fabricată în 1977Sursa foto Facebook

O mașină simbol a industriei auto americane, la care visau majoritatea șoferilor români înainte de 1989, a fost adusă pentru inspecția periodică la Registrul Auto Român. Este vorba despre un Cadillac Coupe DeVille, fabricat în 1977, o mașină clasică, de colecție. Cadillac este o marcă de lux americană, parte a grupului General Motors (GM) care vinde mașini în 37 de țări.

Automobilul de lux Cadillac Coupe DeVille, fabricat în 1977, a fost adus la reprezentanța Registrului Auto Român (RAR) din Vaslui pentru o verificare. Este o mașină clasică, o emblemă a industriei auto americane, care a făcut senzație în anii ’70, la momentul lansării pe piață. Mașina care a fost veridicată de inspectorii RAR a fost importată din Statele Unite în urmă cu opt ani, în 2015.

„Motorul de 7L și dimensiunile generoase nu îl fac să fie prea manevrabil în traficul aglomerat, dar această «clasică» are toate atuurile pentru a fi admirată. Mașina a fost adusă din SUA în anul 2015”, a anunțat Registrul Auto Român (RAR), care a postat și o serie de fotografii representative cu vehiculul.

Inițial Cadillac DeVille a fost folosită de producătiri mașinii, General Motors, pentru a desemna un nivel de echipare al modelului Cadillac Series 62 din 1949. Ulterior, a DeVille a devenit un model de sine stătător în gama mărcii. Ultimul model comercializat ca DeVille a fost sedanul full-size din 2005, la vremea respectivă, cel mai mare model Cadillac.

Numele „DeVille” provine din franțuzescul „de la ville” sau „de ville”, care înseamnă „din oraș”.

Un Ford T din 1914, adus la revizie

Nu este prima mașină de colecție care a fost adusă de proprietar pentru inspecție la RAR. Zilele trecute, reprezentații instituției au prezentat un Ford T, model vechi de peste 100 de ani, al cărui proprietar l-a adus pentru verificare. Mașina, conform informațiilor publicare pe contul de Facebook, era fabricată în 2014.

„Când colegii de la RAR Iași ne-au spus că au fost martorii unei întoarceri în timp, n-am stiut cum să reacționăm. Totuși, aveau dreptate, iar ocazia de a putea vedea o mașină veche de peste 100 de ani și de a-i auzi sunetul motorului este o onoare pe care puțini o au. În imagini este un Ford T, fabricat în anul 1914, asa cum reiese și din documente. Da, ați citit bine, 1914! Daca vă întrebați cum ar fi să conduceți această mașină, trebuie sa știți că este necesar un instructaj temeinic înainte: pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul inapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu, iar accelerația este o manetă în dreapta volanului”, au transmis reprezentanții RAR.

Aceștia au prezentat caracteristicile modelului de Ford, arătând cum funcționează un astfel de automobil care, de regulă, mai poate fi găsit în muzee.

„Farurile funcționează cu acetilenă (există un generator de acetilenă), iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant. Se estimează că în toată lumea ar mai putea fi aproximativ 200-250 de astfel de autovehicule produse în anul 1914. Performanțe și dotări? Motor de de 2.900 cmc, 4 cilindri, 20 CP, răcire cu apă, viteză de până la 64 km/h, roți cu spițe din lemn, scânteie provenită de la magnetou și...o contribuție imensă la dezvoltarea Zeului Automobil. P.S. Nu știm dacă are kilometri reali, pentru că nu era dotată cu odometru”, au transmis reprezentanții RAR.

 

Ne puteți urmări și pe Google News