Astfel, conform Radio România Actualităţi RAR a fost constatat nereguli la peste 40% dintre cele 1.100 de ateliere auto verificate de la începutul anului.

Din această cauză s-a ajuns inclusiv la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, care a primit numeroase plângeri în acest an.

Astfel, ANPC a înregistrat peste 200 de reclamaţii privind nereguli în service-urile auto din Bucureşti, dar şi din Ilfov.

În cele mai multe dintre ele au fost semnalate facturi mărite pentru orele de manoperă şi piesele de schimb.

La rândul lor, şi oficialii Registrului Auto Român au constatat nereguli la peste 40% dintre cele 1.100 de ateliere auto verificate de la începutul anului.

Şoferii trebuie să ştie că înainte de a merge cu maşina la un service, pot verifica online dacă unitatea de reparaţii este autorizată,

Precizarea a fost făcută pentru Radio România Actualităţi de Mihai Dogărescu, şeful Serviciului de Control de la Registrul Auto Român.

„Mihai Dogărescu: Verificarea aceasta se poate face pe site-ul Registrului Auto Român printr-un simplu click și poate vedea fiecare atelier din județul respectiv, din localitatea respectivă.

Anul acesta am înregistrat aproximativ 250 de reclamații, iar majoritatea reclamau calitatea proastă a activităților de reparații.

Am identificat ateliere care nu dețineau autorizație tehnică de funcționare pentru a putea desfășura activitatea respectivă.

Realizator: În România sunt autorizate aproximativ 11.000 de service-uri auto, din care 2.000 şi cu staţie ITP”, menţionează sursa citată.

Altfel, Registrul Auto Român oferă clienților săi, începând de astăzi, date despre daunele vehiculelor înmatriculate în România. Mai exact, în doar câteva minute, puteţi afla informaţii despre majoritatea vehiculelor pentru care au fost înregistrate oficial, la societățile de asigurări, avarii produse pe teritoriul României.

Acest lucru este posibil prin intermediul aplicaţiei Istoric Vehicul, disponibilă pe site-ul oficial al instituţiei, www.rarom.ro.

„Registrul Auto Român vine astfel în sprijinul clienţilor săi care vor să cunoască cât mai multe informaţii despre vehiculul de care sunt interesați.

Acest lucru este posibil ca urmare a informaţiilor pe care le primeşte RAR de la partenerii specializaţi care colectează date de la societăţile de asigurare şi atelierele de reparaţii autorizate.

Astfel, la interogarea prin aplicaţia Istoric Vehicul, împreună cu informaţiile oferite gratuit de RAR (de exemplu valoarea indicată de odometru) se precizează şi faptul că pentru acel vehicul există disponibil un istoric de daune, care poate fi oferit contra cost.

Tariful este de 35 de lei şi se achită online. Pentru a accesa aplicaţia, clienţii trebuie să introducă seria de caroserie/saşiu şi o adresă de e-mail validă.

În situaţia în care clientul doreşte să obțină istoricul de daune al autovehiculului, el este redirecţionat către zona de plată cu cardul, iar apoi va primi prin e-mail Istoricul de daune. Acesta conţine următoarele informaţii (conform modelului ataşat):

– zona de avarii, inclusiv poziţionarea acestora pe un vehicul – machetă

– intervalul valorii devizului de reparaţie

– intervalul indicaţiei odometrului la data întocmirii devizului

– dacă a fost o daună majoră din punct de vedere economic

– dacă au fost afectate principalele elemente de siguranţă sau din structura de rezistenţă.

Toate informaţiile pe care le veţi introduce în sistemul informatic, pentru a afla datele de care sunteţi interesat, sunt protejate conform normelor GDPR”, se arată pe rar.ro.

Transcript realizat de Rador