Tratament special pentru românii vaccinați cu schema completă. Anunț de ultimă oră
- Daniel Teodoreanu
- 24 septembrie 2021, 12:26
Şefa Direcței de Sănătate Publică Bucureşti (DSP), dr. Oana Nicolescu, a declarat vineri că persoanele vaccinate complet și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare împotriva Covid-19 nu vor fi considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv, fapt pentru care nici nu vor intra în carantină.
Într-un interviu acordat jurnaliștilor de la news.ro, dr. Oana Nicolescu a completat că cei infectaţi nu trebuie să sune la DSP. Ei vor fi sunaţi de un reprezentant de-ai instituției citate DSP pentru a face ancheta epidemiologică după ce laboratorul unde s-a făcut testarea introduce rezultatul pozitiv în aplicaţia Corona forms.
Astfel, cei vaccinaţi cu schema completă împotriva Covid-19 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare nu sunt consideraţi contacţi direcţi cu o persoană confirmată pozitiv pentru Covid 19 şi îşi pot realiza activităţile zilnice. Iar asta se poate face fără să fie nevoiţi să stea în carantină.
Mai mult, cu ajutorul aplicaţiei Corona forms, cei care au Covid-19 pot obţine concediu medical pe baza unui raport medical trimis spre DSP şi către medicul de familie.
Persoanele pozitive pot obţine concediu medical pe baza raportului medical emis de aplicaţia Corona Forms şi transmis de DSP pe adresa de email atât persoanei pozitive (daca aceasta a indicat o adresă de email), cât şi medicului de familie (pe adresa de email furnizată de SIUI).
Fără carantină la 10 zile de la vaccinare
Așadar, persoanele vaccinate cu schema complete împotriva Covid-19 nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv. „Persoanele vaccinate cu schemă completă şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv şi pentru acestea nu va fi instituită măsura carantinării.
Contacţii direcţi pentru care se instituie măsura carantinării sunt stabiliţi de către DSP în urma anchetei epidemiologice”, a declarat dr. Oana Nicolescu pentru news.ro.
Totodată, au fost transmise recomandări și pentru ceri care acuză că personalul DSP le răspunde greu. „Îi rugăm să acceseze exclusiv numărul de Call Center 021-9462 şi nu pe cele aparţinând altor departamente ale instituţiei şi să vizualizeze informaţiile aflate pe site-ul instituţiei.
Ţinând cont că la numărul unic de Call Center 021-9462 s-au înregistrat şi 4086 de apeluri în 24 de ore, iar persoane care preiau apelurile sunt în număr de circa 10/tură, se poate deduce dificultatea în preluarea apelurilor, motiv pentru care, începând din data de 23 septembrie, a fost suplimentat numărul personalului din Call Center astfel încât să asigurăm un număr de 21 de persoane / tură.
De ce răspund mai greu angajații DSP
Precizăm faptul că persoanele care apelează acest număr de telefon solicită testarea antiCovid-19 prin intermediul SABIF, solicită rezultatul testului efectuat, informaţii despre izolare/ carantinare, informaţii despre situaţia contacţilor vaccinaţi, informaţii privind deplasarea în străinătate, informaţii privind suspendarea măsurii carantinei pentru persoanele revenite în România din ţări aflate în zone cu risc epidemiologic, informaţii cu privire la situaţia copiilor, care sunt contacţii unui elev pozitiv, informaţii privind testarea în a 8-a zi, etc.
Munca angajaţilor DSP este mai grea acum decât în valurile anterioare, întrucât grupul Call Center activează cu un număr mai mic de persoane, însă s-au făcut demersuri pentru detaşarea a încă 32 de medici rezidenţi, care vor trebui instruiţi pentru a putea furniza informaţii complete şi corecte.
Au fost luate măsuri pentru suplimentarea numărului de persoane detaşate/delegate şi vor exista şi alte solicitări pe măsură ce numărul cazurilor confirmate cu virusul SARS-CoV-2 va creşte”. a explicat dr. Oana Nicolescu.