Transportul de mărfuri e paralizat! În prag de sărbători, lipsa forței de muncă provoacă probleme majore în întreaga lume

Transportul de mărfuri e paralizat! În prag de sărbători, lipsa forței de muncă provoacă probleme majore în întreaga lume Sursa foto: You Tube

Șeful celei mai mari companii daneze de transport maritim a spus că sute din navele sale erau inactive în porturile din întreaga lume, deoarece nu au putut să-și descarce mărfurile din cauza lipsei de șoferi de camioane și a congestionării depozitelor.

Maersk, cea mai mare companie de transport maritim din lume, a avertizat că nu este cunoscut momentul în care blocajele din lanțurile globale de aprovizionare se vor încheia. Grupul danez, care a raportat venituri trimestriale record, a declarat că actualele condiții sunt de așteptat să continue până în primul trimestru al anului viitor.

Lipsa șoferilor de camioane împiedică navele să descarce mărfurile în porturile din întreaga lume, 300 de nave fiind în prezent inactive, a declarat directorul executiv, Soren Skou. „Întregul sistem este blocat”, a adăugat domnul Skou.

Directorul executiv a spus că cea mai mare problemă care împiedică navele să părăsească porturile este lipsa forței de muncă, în special a șoferilor de vehicule HGV din SUA și Marea Britanie, în ciuda faptului că salariile au fost majorate „semnificativ”. Maersk a raportat o creștere de 68% a veniturilor, ajungând la un record de 16,61 miliarde de dolari în al treilea trimestru, profiturile finale crescând la 5,46 miliarde de dolari, comparativ cu 947 de milioane de dolari în urmă cu un an.

Ne puteți urmări și pe Google News

Privind în perspectivă, Maersk a spus că economiile realizate de consumatorii din America și Europa ar susține o cerere mai mare și, deși prețurile mai mari ar putea afecta unele cheltuieli, presiunea asupra firmelor de a-și reconstrui stocurile, dar și trecerea către comerțul online ar menține presiunea asupra logisticii.

Blocaj la nivel mondial

Compania a adăugat că termenele de livrare a furnizorilor „rămân mari și există puține informații despre momentul în care se vor diminua constrângerile, inclusiv blocajele de pe teren privind transportul și depozitarea”.

„O parte prea mare din capacitatea noastră este blocată în afara portului”, a spus domnul Skou. Compania se așteaptă ca afacerea sa să crească mai lent decât cererea globală de containere. De asemenea, compania își propune să-și extindă serviciile pentru a include și transporturi aeriene sau terestre.