RATB nu ştie să schimbe ora de pe panourile electronice din staţiile lui 41 şi, sub pretextul că sistemul e depăşit, vrea să cumpere altul.
Pentru cei de la RATB, timpul trece altfel. Panourile electronice plantate în staţiile liniei 41 au rămas fixate pe ora veche, deşi trecerea la ora de vară s-a produs acum două luni.
Cât despre afişarea perioadei de succedare a tramvaielor, reprezentanţii companiei ne-au asigurat că nici nu se poate pune problema să apară pe panourile din staţii. De altfel, sistemul este complet blocat în prezent, iar specialiştii din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti se gândesc, „de jumătate de an“, cum să soluţioneze problema. Purtătorul de cuvânt al regiei, Mihai Vlădărău, crede că „sistemul este depăşit“ deoarece a fost implementat în 2004, cu titulatura „în probe“, iar până în prezent, dezvoltarea tehnologiei ne-a lăsat mult în urmă.
Mâna lui „Dorel“
Întrebat de ce nu se face nimic măcar în privinţa schimbării orei de pe afişajele electronice, Mihai Vlădărău a explicat că „există o problemă cu nişte cabluri care au fost tăiate în zona Podului Grant, din cauza lucrărilor“. Despre faptul că alimentarea cu energie a panourilor continuă în mod miraculos, reprezentantul companiei nu îşi poate explica decât că acele cabluri nu au defectat definitiv sistemul, ci numai atât cât să-l blocheze şi să-l facă şi mai de neînţeles pentru personalul regiei. De altfel, Vlădărău ne asigură că, la începuturile sale, sistemul a funcţionat bine, însă, între timp, câteva panouri de comandă au fost devastate de nişte cetăţeni şi astfel a fost periclitat planul de aliniere la standardele europene a serviciilor oferite de către RATB. Resursele, bată-le vina!
Cu toate că planurile de modernizare implementate în urmă cu patru ani de cei de la RATB au eşuat complet, Vlădărău asigură că, în cadrul companiei, specialiştii se gândesc cu jind la un nou sistem mult mai performant, în concordanţă cu realităţile actuale: „Trebuie să ne gândim la ceva mai bun, desigur, fără cabluri, ca să nu mai avem de-a face cu incidente neplăcute“, concluzionează reprezentantul RATB, Mihai Vlădărău. El adaugă însă că, din cauza lipsei de fonduri, transportatorii „autonomi“ se declară legaţi de mâini şi de picioare deocamdată. Ei nu au soluţii nici pentru viitorul apropiat, iar pe caietul de sarcini al RATB nu există nimic referitor la îmbunătăţirea condiţiilor de trafic.
PRIMUL METROU UŞOR, ÎN CIFRE Ce ar trebui să arate panourile
Linia de tramvai 41 a fost primul metrou uşor al Bucureştiului, inaugurat de Traian Băsescu, în timpul mandatului de primar al Capitalei. Lucrările au fost realizate de o firmă românească - Mari Vila - şi de una franceză - TSO -, pentru 4,3 milioane de euro. Francezii au venit cu managementul, pentru care au luat 600.000 de euro, iar românii au executat lucrarea, contra sumei de 3,7 milioane de euro. Metroul uşor a fost programat să circule de luni până vineri de la ora 4.15 (în weekend, de la ora 4.30) până la ora 23.00. Cifrele afişate pe panourile din staţii nu ar fi trebuit să depăşească 2-3 minute între tramvaiele care circulă în intervalul 5.00-21.00 şi 11 minute între 21.00 şi 23.00. În weekend, durata de aşteptare era stabilită de până la 3-4 minute până la ora 21.00 şi de numai 9 minute până la ultimul tramvai.