Toți cei care locuiesc la bloc trebuie să știe asta. De ce a fost amendată o Asociație de Proprietari

Toți cei care locuiesc la bloc trebuie să știe asta. De ce a fost amendată o Asociație de Proprietari Bloc. Sursa: Pixabay

Asociațiile de Proprietari, dar și locatarii trebuie să respecte anumite reguli, prevăzute în actele normative. Cei care nu fac acest lucru riscă amenzi usturătoare. Legea este foarte clară în acest sens.

O Asociație de Proprietari a fost amendată după ce a publicat lista cu sumele de plată la întreținere, dar și restanțele înregistrate de locatari. La avizier au apărut și datele personale ale oamenilor (nume și prenume), iar unii dintre ei au făcut plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucării Datelor Personale (ANSPDCP)

A urmat o anchetă, iar Asociația de Proprietari care a publicat listele și a refuzat să răspundă solicitărilor de la ANSPDCP a fost amendată cu 2.463 de lei.

Ce spune legea

În decembrie 2021, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucării Datelor Personale (ANSPDP) a publicat un ghid prin care precizează faptul că asociațiile de proprietari pot prelucra datele personale în anumite cazuri cum ar fi: instalarea unor sisteme de supraveghere video, calcularea cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari și afișarea cuantumurilor la avizierul scării de bloc, înregistrarea datelor personale în cartea de imobil, afișarea datelor de contact ale președintelui asociației de proprietari, administratorului, membrilor comitetului executiv și ale membrilor comisiei de cenzori. Trebuie însă să aibă acordul celor vizați, potrivit ziaruldeiasi.ro.

Amenzi și pentru locatari

Și unii locatari pot primi amenzi dacă nu respectă anumite prevederi legale. De exemplu, în cazul unei inundații care afectează vecinii, proprietarul locuinței unde s-a produs avaria poate primi o amendă de 3.000 de lei, dacă nu permite accesul președintelui Asociației de locatari, administatorului sau persoanei calificată să facă reparația.

Însă reprezentanții Asociației de Proprietari trebuie să urmeze la rândul lor o serie de pași. Astfel, dacă situația impune reparații sau construcții, Asociația trebuie să înștiințeze locatarul în scris, în termen de cinci zile, printr-un preaviz motivat. Dacă este vorba de o situație ce trebuie rezolvată rapid, se va emite tot un preaviz motivat, însă în termen de 24 de ore.

Există situații în care în timpul unei reparații apar și alte distrugeri ce trebuie remediate. În acest caz, proprietarii trebuie să știe că reparațiile vor fi făcute din fondul de reparații pe care Asociația este obligată să îl aibă. Dacă reparația a fost făcută de o firmă, aceasta va suporta toate pagubele cauzate.