Teknosa, cu lacătul pe uşă

Teknosa, cu lacătul pe uşă

Retailerul de electronice şi electrocasnice care ocupă locul cinci în topul vânzărilor din România ar putea intra în procedură de faliment.

Firma Primex, care operează în România lanţurile de electronice şi electrocasnice Teknosa şi Cosmo, a cerut Tribunalului Covasna intrarea în faliment, au declarat surse din piaţa de profil, citate de Agenţia Mediafax. „Primex, care operează în România lanţul de electronice şi electrocasnice Teknosa, a depus, cu două săptămâni în urmă, pe 14 aprilie, la Tribunalul Covasna, dosarul de insolvenţă“, potrivit surselor citate.

La jumătatea lunii aprilie, reprezentanţii Teknosa anunţau că închid pentru o perioadă nedeterminată magazinele operate în România, motivul invocat de către reprezentanţii Primex fiind renovarea spaţiilor comerciale. Asta, deşi magazinele au fost relansate sub brandul Teknosa în ultima jumătate de an. Divergenţe între acţionari Teknosa, cel mai mare lanţ de retail de electronice şi electrocasnice din Turcia, deţinut de holdingul Sabanci, a preluat în 2006, pentru 5 milioane de euro, 51% din acţiunile Primex, înfiinţ at de Gyorgy Baba, şi odată cu ele o reţea de 30 de unităţi, cu suprafeţe de până la 400 mp.

Directorul general al Primex, Gyorgy Baba, nu a putut fi contactat pentru a confirma informaţ ia. Surse din piaţă susţin însă că la originea acestui dosar depus la Tribunalul Covasna ar sta divergenţele de viziune dintre acţionarii lanţului de magazine. Nu este exclusă nici posibilitatea lansării unei oferte de preluare venită dinspre holdingul turcesc, respinsă de ceilalţi acţionari. PROMISIUNI Investiţii de 100 de milioane de euro În urmă cu exact un an, la inaugurarea oficială a unor magazine Teknosa în România, preşedintele grupului turc care deţine 51% din afacere, Guler Sabanci, anunţa investiţii de 100 de milioane de euro în dezvoltarea reţelei pe piaţa românească. Investiţia urma să se deruleze până în 2009 şi se referea la deschiderea de noi magazine, dar şi la preluarea altor operatori de pe piaţa de profil.

Ne puteți urmări și pe Google News

Lanţul de electronice a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 27 de milioane de euro, în scădere cu şase milioane de euro faţă de 2006, fiind al cincilea în topul retailerilor de profil. După cifra de afaceri de anul trecut, pe primul loc se situează Altex, cu aproximativ 317 milioane euro, pe doi - Domo, cu 193 milioane euro, iar pe trei - Flamingo, cu puţin peste 170 milioane euro.