Swiss Air, primele concluzii despre aterizarea forțată a cursei București - Zurich

Swiss Air, primele concluzii despre aterizarea forțată a cursei București - ZurichSwiss International Air Lines. Sursa foto: Facebook

Avionul Airbus A220-300, aparținând companiei Swiss Air, cu 74 de pasageri la bord zbura de la București la Zurich atunci când a trebuit să aterizeze la Graz, Austria.

Swiss Air: Doi membri ai echipajului sunt în spital, unul la terapie intensivă

Primele rezultate ale anchetei referitoare la aterizarea forțată, care a avut loc luni, a unui avion Airbus A220-300 aparținând companiei elvețiene Swiss Air, ce efectua un zbor de la București la Zurich, sugerează „o problemă tehnică la unul dintre motoare”.

Swiss Air consideră că nu există motive pentru a-și suspenda operarea flotei de aeronave de acest tip spunând că „pe baza evaluărilor noastre actuale și în colaborare strânsă cu autoritățile competente, nu există indicii că securitatea acestui tip de avion ar fi afectată”.

Avionul care realiza o cursă de la București la Zurich a aterizat la Graz, Austria, din cauza apariției fumului în cabină și în cockpit. La bord se aflau 74 de pasageri, dintre care aproximativ zece au solicitat asistență medicală. Doi membri ai echipajului de cabină sunt în continuare internați, unul dintre ei fiind la terapie intensivă.

Aeronava de tip Airbus A220 este „un avion modern şi sigur”

Swiss Air mai arată în comunicat, de asemenea, că „anchetele de acest fel sunt complexe, iar Swiss depinde de asemenea de informaţii furnizate de către autorităţile de anchetă şi producători. De aceea, la trei zile de la incident, cauza nu este încă stabilită în mod clar”, subliniază compania aeriană. „Până în prezent, toate indiciile confirmă că nu există o problemă fundamentală care să compromită securitatea”.

Aeronava Airbus A220 este descrisă de Swiss ca fiind „un avion modern și sigur”. Compania subliniază că motoarele Pratt & Whitney au acumulat peste 36 de milioane de ore de zbor la nivel global de la introducerea lor în serviciu, având încredere în performanța acestora pentru avioanele A220.

Cu toate acestea, în 2023, Swiss a fost nevoită să imobilizeze la sol o parte dintre avioanele A220 pentru a efectua inspecții asupra motoarelor Pratt & Whitney, care au prezentat probleme de fiabilitate, scrie swissinfo.ch.