Investiţia variază între 52 de mii şi 94 de mii €, în funcţie de mărimea magazinului.
Într-o lume din ce în ce mai poluată, consumatorii sunt tot mai precauţi. Se caută mâncarea sănătoasă şi produsele naturale de îngrijire a corpului. În România, industria „bio“ este abia la început şi tocmai de aceea reprezentanţii companiei BIO Markt se bazează pe potenţialul mare de dezvoltare a acestui segment în următorii ani.
Compania comercializează mai multe game de produse naturale: de la alimente proaspete şi produse de masă (ulei, oţet, ketchup) şi alimente pentru copii şi bebeluşi la produse de îngrijire a corpului şi de uz casnic. Cu un singur magazin deschis în Timişoara în decembrie anul trecut, conducerea BIO Markt estimează că va încheia acest an cu un alt magazin propriu în Bucureşti, la care se vor adăuga încă trei deschise în sistem de franciză. Francizat cu 29.000 de euro Pentru extinderea în sistem de franciză, compania caută în special familii educate, care sunt preocupate de un mod de viaţă sănătos. Însă „acest profil nu exclude orice candidat serios din cursa spre achiziţionarea francizei BIO Markt“, ne-a spus Florina Oneţiu, director de comunicare al BIO Markt. Alte condiţii pe care trebuie să le îndeplinească un viitor francizat al companiei sunt: să aibă firmă, să deţină un spaţiu în proprietate sau chirie şi să dispună de banii pentru investiţia iniţială. Taxa de franciză este de 29.000 de euro, la care se adaugă alte sume care variază în funcţie de dimensiunea magazinului BIO Markt pe care intenţionează să-l deschidă francizaţii. Trei tipuri de franciză
Compania propune trei pachete de franciză. Costurile totale pentru a începe o franciză de tip A sunt de 94.000 de euro. Ele cuprind taxa de franciză, stocul de marfă şi costurile cu amenajarea magazinului - un supermarket cu o suprafaţă de 100-150 mp. La acestea se adaugă taxa pentru promovare de 399 de euro pe lună.
Pentru franciza de tip B, potenţialii francizaţi trebuie să dispună de suma de 74.000 de euro, pentru un magazin în suprafaţă de 60-80 mp. Taxa pentru apariţii media este de 299 de euro. Investiţiile pentru franciza de tip C, cea mai accesibilă, se ridică la 52.000 de euro şi presupun închirierea unui spaţiu comercial de 25-40 mp în incinta unor shopping-centeruri. În acest caz, taxa de promovare este de 199 de euro. Clienţi de la oraş Investiţia într-o locaţie BIO Markt în sistem de franciză se amortizează în aproximativ doi ani, susţine Florina Oneţiu. Magazinele trebuie să fie situate în centrul localităţilor, fiind vizate în special oraşele mari şi medii. Clienţii de bază ai produselor comercializate de BIO Markt sunt persoanele care consumă produse cât mai naturale.
Este vorba de „persoana care a trecut de vârsta de 30 de ani, informată, preocupată de sănătate, familistă. Clienţii de produse bio-organice sunt educaţi şi locuiesc, în general, în zone urbane. Veniturile lor sunt medii sau peste medie“, potrivit reprezentanţilor companiei. În ceea ce priveşte afacerile derulate, conducerea BIO Markt estimează o valoare de 1,78 milioane de euro în acest an şi de 3,59 milioane de euro în 2009. PROPRIETAR Recompensă pentru vânzări Compania BIO Markt face parte din grupul Life Care, alături de firma de consultanţă şi formare Group One. Life Care mai desfăşoară operaţiuni în Bulgaria, Serbia şi Republica Moldova.
Strategia de dezvoltare a companiei se bazează pe conceptul Multi Level Marketing (MLM), un sistem prin care reţeaua de consumatori este recompensată în funcţie de contribuţia la vânzări. În prezent, Life Care are 20.000 de membri înregistraţi. Compania a intrat pe piaţa autohtonă cu doi ani în urmă. De asemenea, Life Care este unul dintre iniţiatorii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de produse bio din România. NATURAL Nu avem bio-producători români Produsele comercializate în magazinul BIO Markt sunt aduse din Germania şi Austria şi sunt certificate ca fiind bio-organice de instituţii europene abilitate.
„Deocamdată, din păcate, nu există vreun producător român care să fie certificat la nivel european. Neavând această garanţie de calitate din partea instituţiilor europene, preferăm să importăm produsele bio pe care le comercializăm de la producători străini certificaţi“, afirmă directorul de comunicare al BIO Markt. Ţările europene unde a prins cel mai bine industria bio sunt Germania, Marea Britanie, Franţa, Italia, Elveţia, Olanda, Suedia, Danemarca, Austria, Belgia, Finlanda, Spania, Grecia şi Ungaria.