Sunetul noii generaţii

Sunetul noii generaţii

Greii industriei de altădată, precum Motorola, nu mai dau tonul, ştafeta fiind preluată de companii care produc pentru ţările sărace.

Apple, Research In Motion (RIM) şi ZTE Corp au intrat în topul primilor zece producători de telefoane mobile la nivel mondial, informează „Financial Times“. Dacă americanii de la Apple au reuşit această performanţă prin crearea unui telefon revoluţionar - iPhone -, chinezii de la ZTE au mizat pe modele ieftine, destinate pieţelor emergente. Compania canadiană RIM produce terminalul BlackBerry, destinat în special oamenilor de afaceri. Acesta s-a impus datorită serviciului de e-mail foarte uşor de folosit şi a adus compania pe locul cinci în top, după cum informează firma de consultanţă şi cercetare în domeniul IT, Gartner. ZTE ameninţă deja supremaţia Nokia pe pieţele emergente. Nokia a reuşit întotdeaua să aibă un portofoliu echilibrat de telefoane, ce include atât modele avansate, cât şi unele de bază, destinate celor mai puţin interesaţi de tehnologie sau cu buzunarele mai puţin „mobilate“. Chinezii au reuşit însă să iasă în faţă, mai ales după ce au încheiat un parteneriat cu cel mai mare operator de telefonie mobilă din lume, Vodafone. ZTE produce pentru aceştia, sub brandul „Vodafone“, telefoane destinate pieţelor emergente. „Chinezii produc telefoane ce costă 40 de dolari sau mai puţin, de aceea sunt o «problemă» din ce în ce mai mare pe pieţele emergente pentru Nokia“, a declarat Carolina Milanesi, analist Gartner. Sagem, Bird şi BenQ sunt companiile care au ieşit din Top 10 în 2007.

Vânzările de telefoane mobile au crescut în 2007 cu 16 procente, până la 1,2 miliarde de unităţi. În 2008, Gartner estimează că vânzările vor creşte cu 10 %. COMPETIŢIE Marele perdant În timp ce unii îşi serbează reuşitele, producătorii primului telefon mobil din lume, compania americană Motorola, îşi contabilizează nereuşitele. Americanii au pierdut locul doi anul trecut la nivel mondial în faţa sud-coreenilor de la Samsung. Motorola a luat în considerare în urmă cu puţină vreme vinderea diviziei producătoare de telefoane mobile, deşi aceasta generează încă 50% din venituri. Greşeala Motorola este văzută în lipsa introducerii unor noi modele interesante pentru utilizatori, care să continue marele succes al seriei de telefoane ultrasubţiri RAZR.

Ne puteți urmări și pe Google News