Cel mai mare autoturism decapotabil BMW reuşeşte, cu un preţ care-ţi taie respiraţia, să fie mult mai accesibil decât concurenţii direcţi, Maserati GranCabrio şi Bentley Continental GTC.
Poate fi considerat un autoturism al cărui preţ de listă "sare" de 100.000 de euro ieftin? Răspunsul normal şi numaidecât, indiferent de statutul celui chestionat, ar fi, desigur, un "nu" viguros. Şi totuşi. În contextul potrivit, un "da", oricât de surprinzător, n-ar fi complet deplasat. Nu în condiţiile în care modelele concurente costă fie cu câteva zeci de mii de euro în plus (Maserati GranCabrio – 138.341 de euro), fie chiar de două ori mai mult: Bentley Continental GTC – 210.942 de euro. 650l merge ceas Seria 650i Cabriolet, versiunea de top a celui mai mare model decapotabil produs de BMW, pe care am avut privilegiul de a o conduce zilele trecute, arată, se comportă şi atrage atenţia ca un adevărat supermodel. Nivelul tehnologic, atenţia la detalii, opulenţa şi, nu în ultimul rând, senzaţiile oferite – inclusiv sentimentul aparteneţei la un club select – justifică preţul exorbitant. Cam ca în cazul altui celebru producător german, A. Lange & Sohne, care nu se sfieşte să ceară şi un sfert de milion de euro pentru un ceas. Piesa de rezistenţă a celei de a doua generaţii BMW 650i Cabrio este fenomenalul motor Twin-Power turbo pe benzină de 4.4 litri, care catapultează (la ruperea aderenţei, chiar şi cu sistemele inteligente cuplate) mastodontul de 4,9 metri lungime şi două tone cu o promptitudine ireală. Ţinuta de drum, ajustabilă electronic, poate fi comodă (inclusiv din punct de vedere sonor) sau sportivă. Totuşi, dimensiunile şi configuraţia cabrio poziţionează 650i-ul mai degrabă în categoria GT-urilor decât în cea a modelelor supersport.
Un ultim detaliu surprinzător, de data aceasta în sens negativ: deşi a crescut în dimensiuni – "Şesarul" este mai lung cu 7,4 centimetri şi mai lat cu 3,9 centimetri decât modelul lansat în 2003 – este spaţiul destinat pasagerilor din spate a rămas la nivel de Seria 3. INFORMAŢII ESENŢIALE BMW 650i Cabriolet
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,89/1,89/1,36 metri
- Ampatament/masă proprie: 2,85 m/2.015 kg
- Capacitate rezervor/portbagaj: 70/350 l
- Motor: TwinPower turbo V8, 4.395 cmc, 407 CP, 600 Nm, 249 g/km
- Transmisie: 2x4 (spate), 8+1 A
- Performanţe: 5 s (0-100 km/h), 250 km/h (vit. max., limitată electronic)
- Consum oficial mixt: 10,7 l/100 km
- Consum în test: 11,8 l/100 km (minim), 17,5 l/100 km (maxim)
- Dotări (selecţie): airbaguri (frontale, laterale), ABS, DSC (control dinamic al stabilităţii), Dymanic
- Drive, Adaptive Drive, radio-CD (sistem de sonorizare HiFi, USB, display 7 inchi), navi gaţie, climatizare automată, bluetooth, pilot automat, asistenţă la parcare, Head-up display, Soft-Close (pt portiere), scaune faţă cu ventilaţie, faruri xenon, tapiserie din piele
- Preţ cu TVA: 134.194 euro (model testat) / 103.664 euro (de listă)
- Concurenţi: Bentley Continental GTC 6.0 W12 (550 CP, 0-100 km/h în 5,1 s, vit. max.: 312 km/h), Maserati GranCabrio 4.7 V8 (440 CP, 0-100 km/h în 5,4 s, vit. max.: 283 km/h).
DUPĂ VARĂ BMW aduce în România şi Coupé-ul, din octombrie Gama BMW Seria 6 va fi completată, din 15 octombrie, cu o a doua versiune de caroserie – coupé (cu performanţe, practic, identice). Dealerii mărcii din România vor comercializa Seria 6 Coupé cu un preţ minim de listă de 80.352 de euro (TVA inclusă) – valabil pentru 640i (3.0-320 CP). O comparaţie financiară arată că "Şesarul" decapotabil propulsat de aceeaşi unitate pe benzină cu şase cilindri în linie costă cu nouă mii de euro mai mult.
În plus faţă de versiunea Cabrio, dis ponibilă exclusiv cu motoare alimentate cu benzină, Coupé-ul va putea fi dotat şi cu un turbodiesel de 3.0 litri (313 CP), urmând să coste 82.646 de euro cu TVA.
Şi tot suplimentar, BMW a dotat, în premieră, Seria 6 cu sistemul de tracţiune integrală xDrive – primul model configurat astfel va fi 650i Coupé.