Prin Dolce şi ClickNet, Romtelecom a reuşit să recupereze clienţii pierduţi.
După ce, numai anul trecut, Romtelecom a pierdut peste 400.000 de clienţi de telefonie fixă, circa 10% din total, de curând operatorul a reuşit să stopeze „hemoragia“ şi să atragă foarte mulţi clienţ i prin celelalte servicii, de televiziune digitală şi internet în bandă largă. Serviciul de televiziune digitală Dolce de la Romtelecom, lansat în noiembrie 2006, a atins o jumătate de milion de clienţi, la 16 luni de la lansarea pe piaţă.
Serviciul Dolce este utilizat acum, pe aproximativ 700.000 de televizoare, de mai mult de 1,5 milioane de români. „Cu o medie de abonare de aproximativ 30.000 de clienţi pe lună, Dolce s-a dovedit a fi alegerea preferată de români pentru servicii de televiziune de calitate, atât în ceea ce priveşte conţinutul, cât şi calitatea tehnică“, a declarat Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.
Lider pe piaţa serviciilor de televiziune digitală prin satelit în România este RCS&RDS, al cărui serviciu, DigiTV, are peste 600.000 de clienţi, după ultima raportare din iulie 2006. Compania nu a comunicat evoluţia numărului de clienţi în acest an.
Şi serviciul de internet în bandă largă al Romtelecom, ClickNet, va atinge în curând pragul de 500.000 de clienţi, după spusele lui Cătălin Dima, directorul juridic şi de relaţii externe al companiei. „ClickNet a fost puternic promovat de companie în anul 2007, şi rezultatele se văd. Vom continua să fim agresivi pe această zonă de business“, a precizat Dima.
Romtelecom, deschisă spre achiziţii
Compania a anunţat, de asemenea, că doreşte să susţină creşterea prin achiziţii. „Ne vom concentra spre creşterea serviciilor de date, a televiziunii prin satelit, şi pe consolidarea telefoniei fixe care este o prioritate pentru noi. Urmărim şi o creştere prin achiziţii, pe lângă creşterea organică“, a adăugat Cătălin Dima. Reprezentanţii Romtelecom spun că atâta timp cât consideră că o societate are valoare pentru companie şi că poate asigura un avantaj concurenţial, vor studia posibilitatea de a achiziţiona o asemenea firmă. „Totuşi, aceasta nu este o sarcină uşoară, suntem o societate mare şi trebuie să investigăm fiecare caz cu grijă, să avem un plan despre cum se va desfăşura achiziţia“, ne-a comunicat compania.
Romtelecom este cel mai mare operator local de telefonie fixă, cu puţin peste 3 milioane de linii. Principalii competitorii ai Romtelecom pe piaţa locală de telefonie fixă sunt RCS&RDS, care are circa 1,2 milioane de clienţi, şi UPC, cu circa 67.000 de abonaţi.
CAMPANII
Mai mulţi clienţi, dar cu sacrificii
În ultimii ani, Romtelecom a pierdut accelerat clienţi. Se impunea o nouă strategie. Aceasta a venit odată cu lansarea, în martie 2007, a campaniei „Clientul pe locul 1“. Compania a venit cu oferte de pre- ţuri competitive, care urmăreau stabilizarea bazei de clienţi şi, eventual, atragerea unora noi, însă preţurile mici au afectat veniturile. Romtelecom a înregistrat, în 2007, venituri în scădere cu 2,6% comparativ cu anul precedent. În ceea ce priveşte profitul operaţional, scăderea a fost şi mai mare, de 11,2%. „Planul nostru pentru următorii ani este să avem creştere profitabilă. Acţiunile din prezent ne vor aduce o profitabilitate mare până în 2011“, a spus Yorgos Ioannidis, şeful Romtelecom.