Se șterg zeci de mii de conturi Facebook și Instagram. Decizia Meta stârnește furie
- Emma Cristescu
- 26 iulie 2024, 08:16
Meta a șters peste 63.000 de conturi Instagram şi peste 7.000 de conturi Facebook folosite de escroci. Aceștia erau are hackerilor din Nigeria care încercau să îi păcălească și să îi șantajeze pe ceilalți utilizatori, în special pe cei din America.
S-au șters zeci de mii de conturi de Instagram și Facebook
Meta a șters și 7.200 de conturi, pagini şi grupuri de Facebook, care erau folosite pentru a şantaja şi extorca sexual utilizatorii. Escrocii își puneau pe conturile de Facebook poze cu femei tinere și îi convingeau pe bărbați să le trimită poze nud. Apoi, aceștia îi șantajau și le cereau bani.
Meta se confruntă cu probleme
Recent, compania Meta a fost acuzată că a încălcat regulile de concurență digitală din Europa cu modelul de publicitate pentru utilizatori „plată sau consimțământ”. Anul trecut, Meta a lansat un serviciu numit „Abonament pentru fără reclame”, cerând utilizatorilor europeni de Facebook și Instagram să plătească 12,99 euro pe lună pentru versiunea fără reclame. Compania riscă să primească o amendă de 12 miliarde de euro.
Comisia Europeană consideră că această alegere binară îi obligă pe utilizatori să-și dea consimțământul pentru utilizarea datelor cu caracter personal și nu le oferă o versiune mai puțin personalizată.
„Meta a forţat milioane de utilizatori din întreaga UE să facă o alegere binară: să plătească sau să consimtă. Conform constatărilor noastre preliminare, aceasta este o încălcare a Regulamentului privind pieţele digitale (DMA)”, a declarat comisarul pentru afaceri digitale Thierry Breton.
Ce spune Meta
Meta a declarat că abonamentul „este în conformitate cu DMA”. Compania a mai spus că „așteaptă cu nerăbdare” să continue dialogul constructiv cu Comisia Europeană pentru a închide ancheta. Comisia Europeană a constatat că ă giganţi tehnologici precum Meta au reuşit „să colecteze cantităţi mari de date cu caracter personal. Acest lucru le-a oferit avantaje potenţiale faţă de concurenţii lor”.