Românii trebuie să fie atenți la facturile pe care le primesc la curent. Capcana întinsă de furnizorii de energie

Românii trebuie să fie atenți la facturile pe care le primesc la curent. Capcana întinsă de furnizorii de energie Facturi la energie. Sursa foto: Arhivă EVZ

Românii trebuie să acorde o mare importanță facturilor la curent pe care le primesc în această perioadă. Clienții pot cădea foarte ușor în capcana furnizorilor de energie, iar consecințele se vor vedea asupra veniturilor.

Românii trebuie să fie atenți să nu aibă doi furnizori de curent pentru a evita plata a două facturi. Clienții pot verifica acest lucru pe site-ul Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE). Multe persoane au aflat că au două contracte valabile și nu au înțeles cum s-a putut întâmpla acest lucru. Un român a văzut pe pagina oficială a ANRE că are un contract valabil din 2017 și până în prezent, iar altul încheiat la finalul anului 2022.

Laurențiu Urluescu, președintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România (AFEER), a explicat că există posibilitatea să apară unele întârzieri ale facturilor dacă o persoană decide să schimbe furnizorul pentru că există foarte multe informații care trebuie transferate. Urluescu a spus că acest transfer este realizat prin intermediul mai multor autorități. Specialistul le-a recomandat clienților care și-au schimbat furnizorul și au noul contract semnat, să nu mai plătească facturilor la vechiul furnizor până când nu primesc factura finală de regularizare.

De ce primesc românii două facturi la energie

Urluescu a mai adăugat că este vorba de o greșeală în cazul persoanelor care au primit doău facturi de la doi furnizori. „Înțeleg că la noul furnizor a trecut din luna octombrie a anului trecut, sunt mai multe luni și în cazul în care ați trecut la un nou furnizor de mai multe luni și ați primit facturi și de la noul și de la vechiul furnizor atunci este o problemă și trebuie să luați legătura cu furnizorul respectiv”, a recomandat Urluescu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Președintele AFFER a spus și ce se întâmplă în cazul clienților care s-au mutat la un nou furnizor și primesc o factură pe minus din partea vechiului furnizor. Urluescu a subliniat că cel mai probabil este vorba de o cantitate de energie plătită în plus de persoana în cauză. Furnizorul care a emis acea factură este obligat să returneze banii clientului. Persoana în cauză va face o cerere către furnizor pe care va fi trecut numărul de cont unde vor fi virați banii.

„Trebuie să atrag atenția, chiar dacă nu schimbați furnizorul și furnizorul actual vă transmite o factură cu o sumă negativă mai mare de 100 de lei, acesta este obligat în cazul în care dumneavoastră cereți să vă transfere suma în contul în care doriți dumneavoastră”, a mai adăugat Urluescu pentru Antena 3 CNN.