Românii cheltuiesc cel mai puţin la fast-food

Românii cheltuiesc cel mai puţin la fast-food

Un client McDonald’s de la noi plăteşte, în medie, 2,45 euro pentru o comandă.

  • Bulgarii plătesc 3,2 euro, iar austriecii - aproape 7 euro. Clientul McDonald’s din România dă cei mai puţini bani pentru mâncarea fast-food din Europa. El cheltuieşte pentru aceste produse, în medie, 10,4 lei, respectiv 2,45 de euro la cursul zilei, afirmă Marian Alecu, director general McDonald’s România.

Suma este de două ori mai mică faţă de cea dată de francezi sau englezi şi chiar faţă de bulgari, care achită în jur de 3,2 euro de persoană.

  • În Ungaria, nota de plată ajunge, în medie, la 5,2 euro, în timp ce în Austria se ridică la circa 7 euro. În schimb, spre de o sebire de alţi europeni, românii pe trec mai mult timp în restaurant.

„Preţurile din România sunt printre cele mai mici din Europa. Suma e mică, dar reprezintă puterea de cumpărare a clienţilor“, susţine Marian Alecu. Potrivit acestuia, în jur de 300.000 de clienţi pe zi mănâncă de la McDonald’s în România. Compania are mari planuri de dezvoltare şi intenţionează, chiar şi în această perioadă de criză, să angajeze în jur de 500 de oameni.

Reprezentaţii marelui lanţde fast-food spun că, prin promovarea salatelor şi a fructelor, şi-ar dori să transforme concepţia de „mâncare nesănătoasă“ în „fresh food“ (mâncare proaspătă). Produsele se scumpesc dacă euro trece de 4,5 lei

Ne puteți urmări și pe Google News
  • Românii adoră sandviciul Big Mac, cheesburgerul dublu, dar şi salata de pui, cumpără mere şi beau cafe latte şi bere. Copiii sunt fanii Happy Meal, adolescentele mănâncă McToast, studenţii consumă Big Mac, iar oamenii de afaceri de 40 ani cumpără meniuri întregi. Clienţii sunt pretenţioşi şi au respins, de-a lungul timpului, mai multe produse.

„Am avut finger fish, care mie îmi plăceau foarte mult, pe care le-am ţinut şase luni, dar nu au prins. Apoi a fost sandviciul de porc, salata cu porumb, pe care le-am scos după un timp“, povesteşte Alecu.

Acesta susţine că, deocamdată, preţurile nu vor suferi modificări, deşi, din cauza fluctuaţiilor de curs, costurile au crescut cu 18%. „Nu vom scumpi în următoarele şase luni până la un an. Dacă euro ajunge însă la 4,7 lei, vom fi nevoiţi“, afirmă managerul McDonald’s, potrivit căruia 80% din materia primă e importată. 950 de lei, salariul de începător Chiar dacă piaţa locurilor de muncă este din ce în ce mai strâmtorată, McDonald’s asigură că anul acesta va avea nevoie de 500 de noi angajaţi.

  • Salariul mediu din companie e de 1.800 de lei, dar un începător primeşte 950 de lei, venit ce creşte în prima jumătate de an cu 10%, la fiecare două luni. „Media de vârstă, în acest moment, este de 21,7 ani. Asta nu înseamnă că nu primim şi oameni de 60 de ani sau adolescenţi de 16 ani, care pot lucra patru ore, conform legii“, afirmă reprezentantul McDonald’s.
  • Până la finele anului, compania vrea să deschidă câteva unităţi noi în Capitală - în Drumul Taberei, Titan, Pipera (în funcţie de autorizaţiile de construcţie) şi mallul din Berceni, Sun Plaza, dar şi în provincie, la Piatra Neamţ şi Sibiu. McDonald’s îşi propune ca, în 2015, să deţină 150 de restaurante în România.

AVÂNT Sectorul se dezvoltă rapid

  • Piaţa românească de fast-food are cea mai rapidă creştere a sectorului de food-service din estul Europei, conform studiilor Euromonitor International. În prezent, aceasta se ridică la circa 2,5 miliarde de euro, potrivit directorului McDonald’s. Pe lângă faptul că niciuna dintre reţelele importante de pe piaţă nu a încetat să se dezvolte, anul trecut un nou jucător de renume şi-a făcut loc pe piaţă. Burger King a intrat în România prin franciză în 2008 şi a ajuns deja la şapte unităţi. Cele mai multe restaurante poartă acum marca McDonald’s, care are o cotă de piaţă de circa 10%.
  • Studiile Euromonitor relevă faptul că rapida creştere a sectorului de food-service este motivată de evoluţia economică şi de creşterea puterii de cumpărare a populaţiei.

IMOBILIARE „Am cumpărat de la Becali cu 60% mai ieftin“ EVZ: Am înţeles că au fost mai multe negocieri în legătură cu achiziţionarea unui teren în Pipera. De ce l-aţi ales tocmai pe Gigi Becali? Marian Alecu: Locul lui e exact ce ne trebuie. Noi ne doream de mult un loc în Pipera, cunoscând dezvoltarea zonei, dar, din cauza preţurilor, nu ne puteam apropia. Am încercat mai de mult să-l abordăm, dar preţul pe care-l cerea era prohibitiv.

Înseamnă că acum aţi găsit mai multă înţelegere? Am nimerit într-o pasă în care el se gândea să mai vândă ceva ca să iasă dintr-un impas financiar. Nu vă pot spune preţul exact, dar menţionez că l-am luat cu 60% mai ieftin faţă de preţul pe care-l cerea iniţial. Am cumpărat fix 2.000 de metri pătraţi, la preţul zonei, unde vom deschide un restaurant. Valoarea e de ordinul milioanelor de euro, şi nu a zecilor, aşa cum s-a scris în presă.

Mai aveţi planuri de extindere? Da, suntem în negocieri pentru alte şapte-opt terenuri în Capitală. Preţurile au început să scadă, dar e încă o rezistenţă pe piaţă. Multora nu le vine să creadă că nu mai pot vinde la preţurile din 2008. Lumea vorbeşte despre „generaţia McDonald’s“, a consumatorilor de fast-food, o mâncare nesănătoasă. Dumneavoastră v-aţi lăsa copilul să mănânce des la McDonald’s? Eu îmi las copilul să mănânce la McDonald’s, deşi nu mai e la vârsta la care să-i dau eu voie. Nu l-aş fi lăsat însă să mănânce trei mese pe zi la McDonald’s. Ar putea să mănânce o dată sau de două ori pe săptămână. De fapt, noi ne propunem ca un client să vină o dată pe săptămână la McDonald’s şi sigur nu s-ar îngrăşa. Compania se mândreşte cu nişte condiţii de igienă „perfecte“. Presa a publicat însă un filmuleţîn care angajaţii unui restaurant McDonald’s din Constanţa încercau să prindă un şoarece care alerga printre mese. Cum comentaţi? Am văzut filmul, e posibil să se fi întâmplat pe undeva. Standardele de calitate sunt punctul nostru forte. Am avut plângeri foarte puţine şi doar în legătură cu personalul.