Evenimentul Zilei > EVZ Special > România TV pierde un proces important. Ciutacu: „Vom fi primii oameni condamnați că am greșit anul”
România TV pierde un proces important. Ciutacu: „Vom fi primii oameni condamnați că am greșit anul”

România TV pierde un proces important. Ciutacu: „Vom fi primii oameni condamnați că am greșit anul”

Jurnaliștii canalului privat de știri România TV sunt puși în fața unei situații complicate. România TV ar putea fi condamnată pentru că, dintr-o eroare de documentare, a transmis public un an eronat în care mascații l-au luat pe sus pe un (fost) șef de pușcărie care era suspectat că a avut de câștigat de pe urma unei rețele de prostituție. Cel care i-a acționat în instanță a câștigat, pe fond, 10.000 de euro.

România TV ar putea fi condamnată în cazul unui dosar, după ce canalul privat de știri a difuzat imagini de la audierea în grup a unui (fost) șef de pușcărie, suspectat că ar beneficia de pe urma unei rețele de prostituție. 

Jurnalistul care a prezentat știrea a menționat că șeful de penitenciar era și el la audiere, însă, dintr-o eroare de documentare, a spus că acțiunea a avut loc în anul 2019. Informația a fost ulterior corectată de către România TV, jurnaliștii transmițând că acțiunea din imaginile prezentate a avut loc în anul 2014. 

Pe atunci, DIICOT Olt a inculpat 17 bărbați care au făcut sex cu minorele exploatate, unii find condamnați la închisoare cu suspendare.

 

Context

Prezentarea cazului de față de către România TV a avut loc, potrivit jurnalistului Victor Ciutacu, pe fondul scandalului ce viza răpirea și/sau uciderea celor două fete tinere din Caracal. DIICOT anunțase, pe atunci, că instrumenta un alt dosar de prostituție de minore, de unde și interesul acut pentru rețeaua de prostituție de pe urma căreia ar fi profitat (fostul) șef de pușcărie. 

”În 2014, DIICOT a instrumentat un dosar penal în care diverși potentați locali din Olt, în frunte cu un (ex) șef de pușcărie, au fost luați pe sus și audiați în grup pentru că ar fi consumat relații sexuale cu minore. În 2019, pe fondul uriașului scandal al răpirii/uciderii celor două fete din Caracal și al anunțului că DIICOT instrumentează in rem un alt dosar de prostituție cu minore, postul nostru a difuzat imagini de la audierea în grup din 2014 și a menționat prezența fostului șef de penitenciar în grupul de audiați”, a spus Victor Ciutacu. Jurnalistul a menționat însă, că România TV și-a asumat greșeala și a rectificat ulterior informația, subliniind că a fost vorba nu de anul 2019, așa cum prezentaseră jurnaliștii inițial, ci de anul 2014. 

 

Fostul șef de penitenciar a câștigat, pe fond, 10.000 euro

Cu toate acestea, fostul șef de penitenciar a decis să acționeze România TV în instanță, chiar dacă jurnaliștii au difuzat dreptul la replică al acestuia, și a și câștigat pe fond 10.000 de euro. 

“A invocat, în apărarea onoarei și demnității proprii, că imaginile erau din 2014 și că, între timp, dosarul fusese clasat. Nu că ar fi consumat cărniță fragedă de ieduțe, nu că ar fi fost luat pe sus la audieri de DIICOT. Dreptul lui, norocul lui, a câștigat pe fond, în instanța liberă și independentă, 10.000 euro. Dacă ne învinge și în apel, vom fi primii oameni condamnați că am greșit anul în care mascații au luat pe sus la audieri un (fost) șef de pușcărie suspectat că a fost beneficiar al unei rețele de prostituție juvenilă”, a scris Victor Ciutacu, potrivit dcnews.ro. 

Publicat in categoriile: EVZ Special, Justitie
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: