Reţea de socializare pentru tinerii aflaţi în căutarea unui job

Reţea de socializare pentru tinerii aflaţi în căutarea unui job

Tinerii şomeri vor avea la dispoziţie un site cu locuri de muncă disponibile, care include şi o reţea de tip Facebook, prin care pot face schimb de informaţii utile pentru găsirea unei slujbe.

Agenţia Naţională de Ocupare a lansat site-ul www.muncesti.ro, dedicat exclusiv tinerilor între 15 şi 25 de ani aflaţi în căutarea unui loc de muncă.

Portalul - realizat în cadrul unui proiect finanţat din Fondul Social European cu peste 10 milioane de lei - va fi pus la punct în aproximativ două luni şi va cuprinde atât oferte de angajare în ţară şi în străinătate, cât şi programe speciale oferite de stat patronilor care angajează tineri cu contract de muncă.

În plus, site-ul se va conecta la principalele reţele de socializare folosite de majoritatea tinerilor, gen Facebook, hi5 sau Neogen, dar va crea şi una nouă, dedicată exclusiv căutării unui loc de muncă prin metoda networking.

„Studiile arată că tinerii stau foarte mult pe internet, 90% intră cel puţin o dată pe zi. Aşa că am decis să creăm o pagină de internet dedicată tinerilor care îşi caută un loc muncă, unde aceştia să poată găsi toate in formaţiile necesare, având în vedere că acum informaţia oferită lor e mult prea oficială”, a explicat ieri Bogdan Voicu, partener în proiect din partea firmei System &Network Solutions.

Prietenii prietenilor pot găsi jobul potrivit

Potrivit acestuia, prin conecta rea la o astfel de reţea de socializare, informaţiile despre joburi circulă mai rapid, iar şansele de angajare cresc, având în vedere că „fiecare tânăr are, poate, şi 1.000 de prieteni”.

„Site-ul va conţine toate informaţiile pentru angajatori şi tineri, care vor putea intra într-o comunitate a celor care caută un loc de muncă, pe lângă reţelele clasice de socializare. Deocamdată, pagina de internet conţine informaţii în spe cial pentru angajatori. Urmează să facem conexiunea cu site-urile de socializare şi să punem la punct şi opţiunea de newsletter, pentru a primi noutăţi pe e-mail”, a conchis acesta.

Proiectul lansat ieri, care îşi propune să crească numărul tinerilor ce obţin un job, a scos la iveală atât aşteptările tinerilor, cât şi ale angajatorilor.

Astfel, potrivit unei cercetări realizate în noiembrie-decembrie 2009, majoritatea tinerilor între 15 şi 25 de ani nu au lucrat niciodată, iar 15% dintre cei înregistraţi ca fiind în căutarea unui loc de muncă nici nu-şi doresc acest lucru. Principalul motiv: ofertele neatractive venite de la patroni, spune Melania Borţun, coordonatoarea studiului.

În plus, arată cercetarea, aproape două treimi din totalul respondenţilor nu au un job de cel mult şase luni, iar 32%, de peste şase luni.

De altfel, ultimele statistici, întocmite de Agenţia Na ţională de Ocupare a Forţei de Muncă la finele anului trecut, arată că peste 100.000 de tineri până în 25 de ani erau înregistraţi la stat ca şomeri, cu aproape 40.000 mai mulţi decât la finele lui 2008.Dintre aceştia, jumătate aveau studii universitare.

Tinerii vor şefi corecţi Şi, contrar opiniei generale, potrivit căreia tinerii români pun pe primul loc banii, studiul lansat ieri arată că cel mai important pentru ei este să aibă şefi corecţi (60%). Asta pentru că, „fetele s-au plâns de hărţuire sexuală, iar băieţii de faptul că au fost păcăliţi la angajare în privinţa condiţiilor de muncă”, au explicat specialiştii.

Potrivit acestora, banii vin abia pe locul doi între dorinţele tinerilor, urmaţi de „un mediu de lucru sănătos”.

PRETENŢII

Portretul ideal al angajatului român

Cercetarea calitativă „Percepţii, atitudini şi comportamente ale angajatorilor”, lansată ieri, arată şi ce aşteptări au patronii români de la tinerii care candidează pentru un loc de muncă în compania lor.

Ei au întocmit chiar şi portretul „ideal” al angajatului tânăr: „În primul rând, bine pregătit / instruit, competent şi un bun profesionist”. Iar verdictul a fost dat de majoritatea celor 50 de directori de resurse umane chestionaţi.

Având în vedere că întrebările vizau tinerii sub 25 de ani, Melania Borţun consideră că „angajatorii au aşteptări nerealiste, vor experienţă la 15 ani”.

În plus, angajatorii vor ca tinerii să fie „activi, dinamici şi cu iniţiativă”, dar şi „serioşi şi responsabili”. Trebuie să fie şi dornici să înveţe, disciplinaţi şi, mai ales, loiali companiei.

În plus, ar trebui să se poată integra rapid în echipă, să fie dis puşi să muncească peste program, să fie cinstiţi şi să aibă şi cei şapte ani de acasă. Şi, în final, să nu pună salariul pe primul plan.

Ne puteți urmări și pe Google News