Radarele fixe ar putea reveni pe drumuri. Un deputat propune modificarea legislației rutiere

Radarele fixe ar putea reveni pe drumuri. Un deputat propune modificarea legislației rutiere sursa foto. Wikipedia

Radarele fixe vor fi amplasate pe raza localităților în vederea calmării și pentru a crește siguranța în trafic. O propunere, în acest sens, a fost făcută de deputatul PNL Alexandru Muraru. Acesta susține că, astfel, ar putea fi preîntâmpinate tragedii precum cea de la Iași în urma căreia au fost uciși patru oameni, într-un grav accident provocate de o șoferiță.

Deputatul PNL Alexandru Muraru propune legalizarea amplasării radarelor fixe pe drumurile publice din interiorul localităților. În opinia sa o astfel de măsură ar avea drept consecință liniștirea traficului rutier și creșterea nivelului de siguranță. El a făcut aceste comentarii în contextul accidentului rutier de la Iași, în urma căruia au murit patru lucrători. S-a întâmplat din cauza unei șoferițe care a circula cu viteză, pe timpul nopții, și i-a lovit în plin pe cei patru care efectuau lucrări pe marginea drumului.

„Tragicul accident în care au murit 4 angajaţi ai societăţii Citadin din subordinea Primăriei Municipiului Iași în timp ce efectuau lucrări în timpul nopții de o șoferiță care se deplasa cu viteză prin oraș confirmă, încă o dată, că viteza mare cu care șoferii circula în orașele României este o realitate pe care trebuie să o combatem cu măsuri legislative ferme.

Avem nevoie de întărirea legislației în sensul introducerii de măsuri de calmare a traficului, de creștere a sentimentului de siguranță în trafic. O soluție este legalizarea radarelor fixe”, a arătat deputatul Alexandru Muraru.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nu au mai fost folosite din anul 2016

El a amintit că radarele fixe nu au mai fost utilizate pe drumurile din România din anul 2016, deși a existat un program de monitorizare a traficului cu aceste aparate datat din 2009. Acest lucru, a arătat deputatul PNL se datorează lipsei unui cadru legal de funcționare. Multe amenzi date șoferilor monitorizați prin intermediul acestor aparate au fost anulate de instanțe.

„În anul 2016 s-a stopat utilizarea ultimului radar fix de pe drumurile din România, proces care începuse încă din 2009. Prima tentativă de monitorizare video a circulației rutiere în țara noastră a eșuat din mai multe motive, cel mai important fiind lipsa unui cadru legal de funcționare, motiv pentru care mult amenzi au fost anulate de către instanțe”, a mai spus Alexandru Muraru, într-o postare pe Facebook.

sursa foto: Evz

Deputatul PNL solicită reluarea programului

Totodată, el a indicat drept responsabil pentru oprirea acestui program inclusiv Autoritatea Naţională pentru Reglementarea si Monitorizarea Achiziţiilor Publice care a anulat mai multe contracte de achiziție a aparatelor radar fixe, destinate monitorizării circulației.

„Accidentul din Iași a avut loc în Păcurari, o zonă unde, mai ales pe timpul nopții se circulă cu viteză foarte mare. Consider că sistemele video de monitorizare ar trebui să fie instalate cu prioritate în așa-numitele «puncte negre», cum este Șoseaua Păcurari din Municipiul Iași sau Șoseaua Nicolina, adică zonele de drum în care au loc multe accidente rutiere.

În toate țările din lume, instalarea radarelor fixe a condus la scăderea numărului de accidente și creșterea siguranței în trafic. Împreună cu Ministrul de Interne, Lucian Bode vom identifica soluțiile pentru a schimba legislația astfel încât să existe cadru legal pentru instalarea radarelor fixe în orașe”, a încheiat Alexandru Muraru, postarea de pe Facebook.