Primul prototip de taxi zburător electric în mărime reală. Anul în care va fi inaugurat

Primul prototip de taxi zburător electric în mărime reală. Anul în care va fi inaugurat Taxi zburător. Sursă foto: Captură video Youtube

Brazilia. Producătorul de avioane electrice Eve a dezvăluit primul prototip de taxi zburător electric în mărime reală, marcând un moment semnificativ în cadrul eforturilor sale de a obține certificarea necesară pentru a pune aparatul în serviciu până în 2026.

Primul prototip de taxi zburător electric în mărime reală

Pe 3 iulie, Eve, companie controlată de producătorul brazilian de avioane Embraer, a dezvăluit prototipul său de aeronave electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL) la uzina Gaviao Peixoto. Evenimentul a adunat investitori și clienți pentru a prezenta această inovație care promite să revoluționeze transportul urban. Eve face parte dintr-un grup global de startup-uri dedicate dezvoltării avioanelor electrice capabile să decoleze și să aterizeze vertical, oferind o alternativă eficientă și ecologică la transportul terestru și evitând congestionarea traficului urban.

Compania preconizează că prototipul său va începe zborurile până la sfârșitul acestui an sau începutul anului 2025, conform declarațiilor CEO-ului Johann Bordais. Deși prototipul actual este echipat cu motoare electrice, acesta nu include încă cabină sau pilot, fiind destinat exclusiv testelor la sol. Bordais a subliniat că, în prezent, rețelele electrice globale nu sunt complet pregătite pentru aceste „mașini zburătoare”, fiind necesare ajustări atât pentru alimentarea cu energie electrică, cât și pentru infrastructura necesară decolare și aterizare verticală, a anunțat compania.

taxi zburator

Taxi zburător. Sursă foto: Captură video Youtube

Investiție de milioane de dolari pentru acest tip de taxi zburător

Eve a făcut un debut remarcabil la Bursa de Valori din New York în 2022, reușind să adune aproape 400 de milioane de dolari pentru dezvoltarea eVTOL-ului său, un proiect estimat inițial la 540 de milioane de dolari. Compania a continuat să atragă investiții, obținând ulterior un împrumut de 92 de milioane de dolari de la banca de dezvoltare de stat braziliană BNDES. Printre investitorii notabili se numără United Airlines, BAE Systems, Thales, Rolls-Royce, Acciona și Bradesco BBI, ceea ce subliniază interesul și încrederea în viitorul acestei tehnologii inovatoare.

Ne puteți urmări și pe Google News

În luna curentă, Eve a lansat o nouă rundă de strângere de fonduri, reușind să obțină 94 de milioane de dolari de la investitori precum Embraer și Nidec din Japonia, unul dintre furnizorii săi cheie. Conform lui Bordais, această sumă asigură resursele necesare pentru a continua dezvoltarea produsului până în 2027, acoperind nevoile de numerar ale Eve în perioada de certificare. „Am avut numerar pentru 2025, acum mergem până în 2027,” a declarat el, subliniind importanța acestei finanțări pentru succesul proiectului.

Până în prezent, Eve a strâns aproape 3.000 de comenzi potențiale înainte de producție, cu speranța de a transforma aceste comenzi în angajamente ferme. Printre clienții interesați se numără transportatorul american United, firma de charter Global Crossing și locatorul de avioane Azorra.

Taxiuri zburătoare pe cerul Europei. Au fost aprobate zborurile de testare

La sfârșitul lunii iunie, aeronava electrică dezvoltată de constructorul german Volocopter a primit autorizația de la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (AESA) pentru a efectua zboruri de testare în zone limitate. Această aprobată reprezintă un pas semnificativ înainte de o posibilă autorizare comercială a taxiurilor zburătoare în Europa, care ar putea fi realizată în următorii ani. Certificatul emis de AESA, după o "verificare a conceptului", permite aeronavei să opereze într-un mediu cu risc scăzut, dar și în apropierea unor zone cu risc mai mare, precum orașe sau stadioane.

Volocopter a solicitat autorizația de zbor la AESA la sfârșitul lunii mai, iar decizia recentă marchează o premieră pentru acest tip de aparat de zbor. Compania germană, cu sediul în Bruchsal, a demonstrat capacitatea sa de a efectua zboruri reale cu două dintre aeronavele sale, inclusiv taxiul zburător VoloCity, în cadrul Paris Air Forum de pe aerodromul din Bourget, Franța.

Revista presei