Președintele ANPC dă o veste teribilă. Blue Air se pregătește să iasă din piață, oamenii vor rămâne cu pagube însemnate

Președintele ANPC dă o veste teribilă. Blue Air se pregătește să iasă din piață, oamenii vor rămâne cu pagube însemnate Blue Air. Sursa foto: Arhiva EVZ

Președintele ANPC a anunțat luni că reprezentanții Blue Air trag de timp și nu au venit să ridice procesul verbal care îi obligă să dea oamenilor înapoi banii pentru cursele anulate. Horia Constantinescu spune că Blue Air se pregătește să iasă de pe piață. Compania a lansat acuzații la adresa ANPC și a anunțat că va contesta amenda de 2 milioane de euro.

Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi tergiversează primirea procesului verbal privind amenda de 2 milioane de euro, aplicată de ANPC şi privind obligaţia de a da consumatorilor banii înapoi, a afirmat, luni, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o conferinţă de presă.

„Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire.

Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment", a spus Horia Constantinescu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Amendă uriașă

Sunt şanse mici ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit nici măcar propriii angajaţi. „Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun că nu şi-au mai primit banii de trei luni şi ne spun că „de unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau", a mai spus preşedintele ANPC.

ANPC a decis să amendeze Blue Air cu 2 milioane de euro, din cauza faptului că, într-un an, compania aeriană a anulat 11.289 de curse, respectiv 178.405 de rezervări. Păgubiții, care au plătit deja peste 66 de milioane de lei în total, sunt consumatori din 20 de state din Uniunea Europeană.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a transmis faptul că a primit nu mai puțin de 924 de reclamaţii la adresa Blue Air, motiv pentru care a decis să aplice o amendă uriașă, de altfel, cea mai mare dată vreodată unui operator economic.

Blue Air contestă amenda

Horia Constantinescu a precizat că tot ce conţine procesul verbal a fost discutat deja cu un reprezentant al companiei, la sediul ANPC. „Între întocmirea procesului verbal şi stabilirea sancţiunii am avut o întâlnire cu un reprezentant al Blue Air, domnul Năstase, împreună cu comisarii ANPC care au întocmit documentul de control.

Ne scotea puţin la tablă şi ne spunea că ar fi greşit să fie sancţionat Blue Air pentru că situaţia financiară este discutabilă. Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor. Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi", a arătat Horia Constantinescu, potrivit Agerpres. 

Blue Air a anunțat că va contesta in instanță amendată primită. „Vom depune absolut toate eforturile legale necesare pentru înlăturarea abuzului săvârşit de funcţionarii din cadrul ANPC”, a transmis compania.

Potrivit unui comunicat, Blue Air susține că acțiunea autorităților române are un caracter ”profund ilegal și discriminatoriu”. De asemenea, Autoritatea Națională pentru protecția Consumatorilor este acuzată că a făcut afirmații ”incomplete”, ”cu rea credință, menite să inducă în eroare opinia publică”.