Dacia primeşte în fiecare zi circa 100 de comenzi pentru Sandero, potrivit datelor furnizate EVZ de companie. În total, românii au comandat circa 1.600 autoturisme de la lansarea modelului în cinci uşi, pe 3 iunie, şi până ieri. Livrările vor începe săptămâna viitoare.
 
„Cifra este foarte bună, având în vedere faptul că test drive-ul abia s-a încheiat, iar clienţii n-au avut până acum informaţii detaliate despre model. În plus, Sandero se vinde deocamdată doar în varianta pe benzină, iar românii sunt conservatori în privinţa variantei diesel, deşi motorina a devenit mai scumpă decât benzina“, ne-a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele companiei.
 
Varianta diesel se va lansa la începutul anului viitor, până atunci fiind disponibile variantele în benzină de 1,4 litri 75 de cai-putere şi 1,6 litri 90 de cai-putere. În 2004, la lansarea modelului Logan, producătorul auto a primit în primele săptămâni un număr egal de comenzi cu cel înregistrat în această perioadă pentru Sandero.

„Sunt convins că produsul se va vinde singur, acum suntem încă foarte la început“, ne-a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia. Stroe a estimat pentru EVZ, înainte de lansarea Sandero pe piaţa românească, că vânzările la acest tip de autovehicul vor ajunge la 50.000 de unităţi până la sfârşitul anului, echivalentul a 416 automobile pe zi. Cel mai ieftin Sandero costă 6.890 de euro, iar varianta Laureate 1,4 l, cea mai apreciată de specialişti, se vinde începând cu 8.950 de euro.

În Marea Britanie,
cu un an mai târziu

Lansarea modelului Sandero pe piaţa britanică va începe în 2010, cu un an mai târziu decât era stabilit, se arată într-un comunicat de presă al Renault, proprietarul Dacia. Decizia ar fi motivată de numărul mare de comenzi înregistrate la export, potrivit revistei britanice „Autocar“.
 
„Producătorul auto român face faţă cu greu comenzilor pentru noul model hatchback, astfel încât s-a decis întârzierea cu un an a producţiei modelelor cu volan pe dreapta“, se arată în articol. Şi Irlanda, Cipru şi Malta sunt afectate. Dacia nu a transmis datele privind numărul de comenzi de pe alte pieţe decât cea românească. Primele livrări se vor face din stocul de Sandero ajuns deja în parcurile dealerilor.

PRESA INTERNAŢIONALĂ

„Dacia îşi face un nume“

„Dacă vreţi ca maşina dumneavoastră să fie practică şi ieftină, atunci Dacia are soluţia. Nu ştiţi cine e Dacia? Amintiţi-vă de marca aceea mică, românească, achiziţionată de Renault şi care a dezvoltat conceptul de maşină la preţ mic. Cunoscută mai ales pentru Logan, Dacia începe să-şi facă un nume cu noul Sandero“, potrivit ziarului francez „Le Figaro“, care îi apreciază formele şi critică disponibilitatea unor opţiuni – precum aerul condiţionat şi direcţia asistată – doar la variantele mai scumpe decât cea de bază, precum şi consumul ridicat (10 litri la suta de kilometri în oraş).

„Noul Sandero arată foarte bine, este dinamic şi robust în acelaşi timp“, scrie şi revista italiană „Due Motori“. Sandero oferă calitate franceză la preţuri româneşti, scrie o altă revistă britanică.