Planul de Mobilitate Urbană Durabilă propune, printre altele: înființarea unei extensii de 1,3 km a liniei de tramvai prin Piața Unirii, care va face posibilă conexiunea liniei de tramvai din zona de sud-vest cu cea de nord-est a orașului ; îmbunătățirea infrastructurii de tramvai;  reabilitarea depourilor și a stațiilor de tramvai;  benzile de circulație cu prioritate pentru transportul public; modernizarea rețelei de troleibuze; reabilitarea stațiilor de autobus; modernizări de drumuri urbane și județene; introducerea unui sistem integrat de e-ticketing pentru toate modurile de transport public din București-Ilfov 

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă  încurajează transportul rapid de suprafață prin cumpărarea de tramvaie noi, moderne, late, cu podea joasă și a autobuzelor articulate, de mare capacitate, precum și realizarea coridoarelor de transport rapid cu autobuzul pe rutele Buftea-Străulești și Măgurele-Gara de Nord. În ce privește transportul subteran, sunt vizate: construcția și punerea în funcțiune a liniei M6 și a liniei M5, a fazei a doua a liniei M4, extinderea M2 începând din stația Pipera, extinderea M3 din stația Păcii, inclusiv material rulant. Se propune totodată realizarea unei rețele de 250 de kilometri de piste de biciclete, având o lungime de aproximativ 60 km; înființarea rețelei de agrement pentru biciclete, introducerea unui sistem de închiriere a bicicletelor, crearea unor noi zone cu prioritate pentru pietoni în centrul orașului, dar și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă propune, printre altele: înființarea unei extensii de 1,3 km a liniei de tramvai prin Piața Unirii, care va face posibilă conexiunea liniei de tramvai din zona de sud-vest cu cea de nord-est a orașului ; îmbunătățirea infrastructurii de tramvai;  reabilitarea depourilor și a stațiilor de tramvai;  benzile de circulație cu prioritate pentru transportul public; modernizarea rețelei de troleibuze; reabilitarea stațiilor de autobus; modernizări de drumuri urbane și județene; introducerea unui sistem integrat de e-ticketing pentru toate modurile de transport public din București-Ilfov 

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă  încurajează transportul rapid de suprafață prin cumpărarea de tramvaie noi, moderne, late, cu podea joasă și a autobuzelor articulate, de mare capacitate, precum și realizarea coridoarelor de transport rapid cu autobuzul pe rutele Buftea-Străulești și Măgurele-Gara de Nord. În ce privește transportul subteran, sunt vizate: construcția și punerea în funcțiune a liniei M6 și a liniei M5, a fazei a doua a liniei M4, extinderea M2 începând din stația Pipera, extinderea M3 din stația Păcii, inclusiv material rulant. Se propune totodată realizarea unei rețele de 250 de kilometri de piste de biciclete, având o lungime de aproximativ 60 km; înființarea rețelei de agrement pentru biciclete, introducerea unui sistem de închiriere a bicicletelor, crearea unor noi zone cu prioritate pentru pietoni în centrul orașului, dar și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă.