O cercetare recentă arată că persoanele care consumă alimente bogate în fibre au un risc mai scăzut de a dezvolta cancer de colon decât celelalte, pentru că fibrele detoxifică intestinul și elimină substanțele care distrug pereții colonului. Dieta bogată în fibre ajută digestia, perele fiind recomandate persoanelor care suferă de reflux gastro-esofagian, pentru că încetinesc absorbția carbohidraților din intestin în sistemul sanguin. Pectina pe care o conțin atenuează constipația, sucul de pere fiind indicat în reglarea tranzitului intestinal.

În plus, perele ajută la menținerea ochilor sănătoși. Potrivit unui studiu publicat recent, trei porții de pere consumate în fiecare zi reduc cu mai mult de o treime riscul degenerescenței maculare, principala cauză a pierderii vederii la persoanele vârstnice.

Perele sunt fructe hipoalergenice, astfel că se recomandă consumarea lor chiar de către copii cu vârste mici. Dieta cu pere întărește sistemul imunitar datorită antioxidanților care se găsesc în aceste fructe.

Rețetă

Tartă cu pere

Ingrediente: un kilogram de pere, o jumătate de kilogram de făină, un pliculeț de praf de copt, o cană de zahăr, patru ouă, 200 ml de lapte, o jumătate de pachet de unt și 50 de ml de smântână

Mod de preparare

Se taie perele felii și se pun în tava pentru tartă după ce aceasta a fost unsă în prealabil cu unt din belșug.

Într-un vas se amestecă făina cu zahărul, praful de copt și laptele, după care se încorporează ouăle, unul câte unul. Se pune restul de unt topit și se amestecă bine. Aluatul rezultat se toarnă în formă peste pere și se pune în cuptorul încins deja unde se ține circa o jumătate de oră. Când este aproape gata, se scoate prăjitura și se unge cu un amestec format dintr- un ou bătut în care s-a pus puțin unt topit și smântână (opțional). Cine dorește, poate pune și puțin zahăr. Se mai lasă la cuptor până se rumenește. După ce se scoate se răstoarnă tarta cu susul în jos, în așa fel încât perele să ajungă deasupra. Se poate consuma atât caldă, cât și rece.