“Orient express”, varianta est europeană. Vom avea şi noi un tren romantic

“Orient express”, varianta est europeană. Vom avea şi noi un tren romantic

CFR Călători participă la realizarea trenului Bosfor Express, la compunerea căruia vor mai contribui bulgarii şi turcii, cu un vagon de dormit pentru Istanbul, un vagon clasă pentru destinaţia Sofia şi cu o cuşetă şi un alt vagon de dormit ataşate săptămânal pentru Salonic.

“Operatorul feroviar roman va începe operarea acestei rute din data de 2 iunie 2017”, a declarat, marţi, directorul general al companiei, Iosif Szentes, după o dezbatere de profil organizată la Senat.

De asemenea, compania intenţionează să introducă în compunerea acestui tren şi vagoane pentru transportul autovehiculelor până la Salonic.

"Anul acesta rămâne varianta cu Grecia, ceea ce am început anul trecut, şi de asemenea în relaţia cu Turcia vom avea un vagon de dormit asigurat de CFR Călători şi alte vagoane asigurate de administraţiile care participă la realizarea acestui tren către Turcia - bulgarii şi turcii vor contribui la compunerea trenului - începând din data de 2 iunie. În compunerea trenului spre Salonic intenţionăm să introducem vagoane pentru transportul autovehiculelor. În acest sens, chiar în planul de investiţii am prevăzut sume pentru reparaţiile mici care trebuie realizate şi reparaţiile periodice la cele două vagoane care există în momentul de faţă în parcul nostru şi care pot circula cu viteză de până la 200 de km/oră în compunerea trenului de călători. Acest tren va duce zilnic pasageri la Istanbul şi Sofia, iar grupa de Salonic va fi ataşată la trenul de Istanbul o dată pe săptămână", a spus Szentes.

În ceea ce priveşte numărul maşinilor care vor putea fi transportate până la Salonic, şeful CFR Călători a precizat că depinde de modelul acestora.

"Numărul maşinilor care ar încăpea pe o platformă depinde de dimensiunea lor. Noi intenţionăm la început să folosim din capacitatea acestui vagon numai partea de jos în timpul testelor pe care le vom face, după care vom folosi şi partea cu etaj, care necesită alt sistem de lift pentru urcarea şi debarcarea vehiculelor în şi din vagon. În prima fază, după ce vor fi reparate aceste vagoane şi vor fi recondiţionate - şi vor fi probabil acoperite împotriva distrugerilor care pot apărea în urma aruncării cu pietre şi a altor obiecte în tren - vom face primele teste în relaţia Bucureşti Nord - Arad, îmbarcarea făcându-se în gara Basarab, până la Arad, unde există rampă specială, confecţionată pentru îmbarcare-debarcare. Ar putea încăpea  patru sau cinci maşini în partea de sus a vagonului şi probabil cu una sau două mai multe în partea de jos. Încă lucram şi la tarif", a precizat directorul general.