Ludovic Orban a precizat că instituțiile trebuie să se adapteze nevoilor cetățeanului, să furnizeze servicii cât mai simplu, cu cât mai puține hârtii și deplasări la ghișeu, astfel încât timpul pierdut pentru soluționarea unei probleme să fie minim.

„Trebuie să gândim din perspectiva cetățeanului întreaga arhitectură instituțională și întreg procesul de simplificare, de digitalizare și de debirocratizare. Aici trebuie să facem analiza întregii legislații secundare. Pe lângă legislația în sine, trebuie o analiză foarte serioasă a legislației secundare, care e compusă din hotărâri de guvern, ordine de ministru, ordine de președinți de agenții”, a declarat premierul Ludovic Orban.

Potrivit spuselor sale, multe probleme rezidă din faptul că funcționarii așteaptă o adresă de la un director sau de la un șef de instituție, care să le spună cum tebuie să procedeze, în loc să aplice un text de lege sau o hotărâre de guvern.

„Procesul de simplificare trebuie realizat prin reducerea la maximum în reglementările, în special în reglementările de ordin secundar, a acelor proceduri care nu sunt necesare, care sunt inutile, care nu sunt făcute decât pentru a complica drumul pe care trebuie să îl parcurgă cetățeanul pentru a-şi obține dreptul, pentru a beneficia de serviciu sau pentru a beneficia de, să spun, resursa pe care vrea să o acceseze dreptul pe care i se conferă printr-o reglementare legală”, a mai spus Ludovic Orban.

Necesitatea interconectării bazelor de date

El a atras atenția că se pierde foarte mult timp pentru obținerea unor documente precum certificatul de naștere, de căsătorie, pașaportul, permisul de conducere, actele de înmatriculare ale mașinii etc.  Drept urmare, este nevoie de o interconectare a bazelor de date deținute de sistemele publice.

„De asemenea, interoperabilitatea între marile baze de date, care sunt deținute de sistemele publice, este fundamentală, astfel încât omul când se duce, să se ducă la o singură instituție, nu să fie trimis de instituția respectivă la alte șapte instituții, ca să își obțină adeverințe, certificate și alte categorii pentru care pierde timp, bani, energie. Orice informație care este deținută de o altă instituție publică trebuie să poată să fie accesată de instituția publică care furnizează serviciul sau asigură aplicarea dreptului pe care îl primește cetățeanul”, a mai specificat premierul Orban.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE