Cum a accelerat pandemia digitalizarea până și pentru vânzătorii door-to-door

Cum a accelerat pandemia digitalizarea până și pentru vânzătorii door-to-door

Meseria de agent de vânzări „door-to-door” a apărut probabil în antichitate, iar cei care au prevăzut că aceasta va dispărea odată cu apariția onlineului se pare că s-au înșelat. Nimic nu poate înlocui relația care se naște în urma unei discuții față-în-față. Și totuși, ceea ce nu a reușit să facă onlineul s-ar putea să reușească... pandemia.

„Prin implementarea unor măsuri de digitalizare și simplificare a activității am reușit să aducem activitatea agenților noștri door-to-door la un nivel sigur atât pentru aceștia, cât și pentru potențialii clienți, declară Andrei Popovici, Director Executiv Vânzări Locale și Operațiuni Clienți la Telekom Romania. Aceasta este o strategie globală a companiei, iar implementarea acestor măsuri la nivelul diviziei de vânzări directe a fost un pas pe care l-am considerat prioritar, dată fiind apariția pandemiei.”

„Digitalizarea înseamnă transformarea profundă a canalului door to door, a stilului de management, al controlului și al monitorizării activității zilnice a agenților, cât și a interacțiunilor cu clienții,” continuă Andreea Ioniță, Manager Monetizare Telekom Romania.

„Am înlocuit pixul și hârtia cu tablete digitale pentru fiecare agent. Am început să vedem digital tot istoricul de vizitare, ratele de răspuns pozitiv. Cu ajutorul CRM-ului mobil avem acum situații în care activarea serviciilor se face pe loc, direct la ușa clientului, față de câteva zile cât dura în trecut. Tot cu ajutorul CRM-ului mobil avem acum acces direct la ușa clientului, la oferte personalizate,” adaugă Mihai Diaconu, Manager Vânzări și Monetizare Telekom Romania.

Pentru un agent door-to-door, pasiunea joacă un rol esențial în atingerea succesului. Ai nevoie de pasiune și de determinare pentru a-ți urmări scopul cu încăpățânare, fără să fii descurajat atunci când o vizită la fața locului nu-ți reușește. Iar această pasiune se hrănește cu motivație.

Un factor puternic de motivare a fost un sistem dinamic de gamificare, adică un joc la nivel de departament, combinat cu traininguri online. Beneficiile pentru agent se traduc și în oportunități noi pentru companie. Cu ajutorul informațiilor strânse pe teren din tabletele agenților este mai simplu să iei cele mai bune decizii în timp real.

„Este cât se poate de clar că digitalizarea și simplificarea operațiunilor stau la baza succesului tuturor companiilor mari, iar pentru cele din telecomunicații cu atât mai mult. Aceste două obiective vor continua să ne conducă strategia viitoare până ce absolut toate segmentele activității noastre de vânzări vor fi transformate în beneficiul clienților noștri,” a concluzionat Andrei Popovici, Director Executiv Vânzări Locale și Operațiuni Clienți la Telekom Romania.

Articol recomandat de TELEKOM

 

Ne puteți urmări și pe Google News