Orange, Vodafone sau Cosmote: Care este cel mai bun operator de telefonie mobilă din România?

Orange, Vodafone sau Cosmote: Care este cel mai bun operator de telefonie mobilă din România?

Lider după numărul de clienţi este Orange, iar reţeaua Cosmote a fost, anul trecut, opţiunea celor mai mulţi români care au decis să-şi porteze numărul. În acelaşi timp, Vodafone se laudă cu cea mai mare acoperire şi cu cea mai bună calitate a convorbirilor. Concurenţa dintre cei trei mari operatori de telefonie mobilă din România este mai ascuţită ca niciodată.

Aflaţi într-o expansiune agresivă pentru a cuceri cotă de piaţă, se pare că grecii de la Cosmote reuşesc să-i convingă pe mulţi români să renunţe la celelalte reţele de telefonie mobilă şi să se alăture "reţelei verzi".

Aproape 61.500 de persoane şi-au portat numerele de telefon în reţeaua Cosmote, în 2010, a anunţat compania. Astfel, pentru al doilea an consecutiv, Cosmote a fost liderul de piaţă din punct de vedere al portabilităţii.

Românii au posibilitatea de a trece la un alt furnizor de servicii de telefonie mobilă fără a-şi pierde numărul de telefon de la sfârşitul lunii octombrie 2008. Din acel moment, bătălia operatorilor pentru clienţi a devenit mai aprigă. Iar prima victimă a fost compania Zapp, care a fost cumpărată de Cosmote în vara anului 2009.

Ne puteți urmări și pe Google News

În total, Cosmote avea, la sfârşitul anului trecut, 6,9 milioane de clienţi, ocupând o cotă de piaţă de 24%. Bătălia pe venituri

Cu toate acestea, veniturile Cosmote nu se cifrează nici măcar la jumătatea veniturilor Orange, cel mai mare operator după cifra de afaceri şi numărul de clienţi.

Potrivit informaţiilor publicate, Orange avea, la sfârşitul anului 2010, 10,5 milioane clienţi, care i-au adus venituri de 973 milioane euro.

Preţurile mici practicate şi ofertele puse la bătaie au făcut ca veniturile Cosmote să fie de numai 468,8 milioane euro. Veniturile sunt cu circa 52% mai mici decât ale Orange, în condiţiile în care numărul de clienţi este cu numai 34% mai mic.

Datele financiare ale Vodafone România pentru 2010 încă nu sunt disponibile, deoarece compania încheie anul fiscal în luna martie. Însă în anul financiar care s-a încheiat în martie 2010, operatorul britanic a înregistrat în România venituri de 921,5 milioane euro.

Ofertele şi preţurile scăzute care fac parte din strategia Cosmote de cucerire a pieţei au stârnit reacţia concurenţilor din piaţă.

Fără a da nume, Liliana Solomon, fostul director executiv al Vodafone România, a declarat, în noiembrie 2010, despre preţurile prea mici că "este o competiţie prostească, deoarece competiţia pe preţ nu este sustenabilă, preţul poate fi copiat imediat. Diferenţierea nu se va mai face prin preţ în viitor, ci se va face iar pe calitate, mai exact calitatea reţelei", spune. Cine pierde clienţi

Reprezentanţii Vodafone România spun că oferă cea mai performantă reţea cu cea mai mare acoperire care asigură cea mai bună calitate a convorbirilor.

Cu toate acestea, operatorul a pierdut 35.000 de clienţi în ultimul trimestru din 2010, ajungând la 9,804 milioane de utilizatori la 31 decembrie 2010.

Unul din şase clienţi ai Vodafone foloseşte cartele prepay. Venitul mediu per utilizator este, în cazul Vodafone, de 6,2 euro.

Orange a atras în trimestrul patru din 2010 peste 60.000 de noi clienţi. Cu toate acestea, numărul de utilizatori ai reţelei s-a redus cu circa 500.000 pe parcursul anului trecut, de la 10,9 milioane la finele anlului 2009 până la 10,46 milioane la 31 decembrie 2010, în special din cauza reducerii numpărului de cartele prepay, potrivit raportului companiei franceze Orange.

"În 2010 am făcut progrese importante. Am reuşit să stabilizam ritmul de scădere, care a încetinit, atât de la an la an, cât şi de la trimestru la trimestru. Cota valorică de piaţă a crescut în comparaţie cu anul anterior. În 2010 am luat mai multe măsuri de eficientizare şi perfecţionare (francize, Orange Care, oferte pentru smartphone-uri, programe de perfecţionare pentru forţa de vânzări, programe de îmbunătăţire a experienţei clienţilor), ale căror efecte se vor vedea pe termen lung şi care ne vor ajuta să îndeplinim obiectivele strategice pentru următorii cinci ani", a spus Thierry Millet, director general executiv Orange România. Topul operatorilor după numărul de clienţi

  • Orange 10,5
  • Vodafone 9,8
  • Cosmote 6,9

* (milioane persoane)

Sursa: Companiile