Lovitură totală pentru transporturile aeriene: o renumită companie elimină 33.000 de zboruri
- Andreea Vlad
- 24 decembrie 2021, 13:26
Pandemia a lovit masiv industria aeronautică, din cauza numărului imens pe vreme de pace de zborui anulate sau amânate. Iminența valului 5 obligă marile companii aeriene la alte măsuri dure, care lovesc și în călători.
Lufthansa intenţionează să elimine 33.000 de zboruri din programul său de iarnă din cauza răspândirii variantei de coronavirus Omicron şi a restricţiilor de călătorie aferente, a declarat CEO-ul operatorului aerian german, Carsten Spohr, pentru ziarul Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, transmite Reuters, citată de News.ro.
”De la mijlocul lunii ianuarie până în februarie, observăm o scădere bruscă a rezervărilor”, a declarat acesta joi, adăugând că 33.000 de zboruri echivalează cu aproximativ 10% din planul său de zbor.
Lufthansa resimte în special absenţa pasagerilor din Germania, Austria, Elveţia şi Belgia, care sunt afectaţi deosebit de puternic de pandemie, a mai spus Spohr. El a arătat că operatorul aerian german ar fi redus şi mai multe zboruri în ianuarie din cauza cererii slabe, dacă nu ar fi trebuit să respecte reglementările Uniunii Europene privind utilizarea sloturilor.
”Trebuie să operam 18.000 de zboruri suplimentare, inutile în timpul iernii, doar pentru a ne asigura drepturile de decolare şi aterizare. Deşi scutiri ecologice au fost acordate în aproape orice altă parte a lumii în timpul pandemiei, UE nu le permite în acelaşi mod”, a spus el”, a spus el.
16 mari companii aeriene au returnat banii pentru cursele anulate
În luna aprilie, un grup de 16 companii aeriene s-au pus de acord să returneze banii pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate din cauza pandemiei de coronavirud. De asemenea, companiile au promis că vor furniza mai multe informații cu privire la drepturile pasagerilor, în viitor.
Companiile Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Eeasyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling și Wizz Air au luat decizia de a rambursa la timp sumele datorat clienților lor care au avut zboruri anulate în timpul pandemiei de coronavirus