Obligațiile părinților care-și retrag copiii de la școală. Se pot trezi cu poliția la ușă
- Iulia Moraru
- 27 august 2024, 20:38
România. Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar pentru anul 2024 (ROFUIP) introduce noi cerințe pe care părinții trebuie să le urmeze atunci când decid retragerea copiilor de la școală și educarea lor în sistem de homeschooling.
Părinții care își retrag copiii din învățământul preuniversitar trebuie, în termen de 60 de zile, să furnizeze documente care să ateste continuarea studiilor și să prezinte acte care confirmă domiciliul elevului, pentru a garanta dreptul acestuia la educație.
Homeschooling-ul, în atenția Ministerului Educației
Dacă acest lucru nu se întâmplă, directorul școlii are obligația de a informa Serviciul de Siguranța Școlară din cadrul Poliției.
Această măsură este introdusă în contextul unor cazuri în care părinții și-au retras copiii din școală și i-au înscris în programe de homeschooling, un sistem care nu este recunoscut de Legea Educației din România.
Există, de asemenea, cazuri în care părinții plecați la muncă în străinătate își retrag copiii din școala din România fără a informa dacă aceștia au fost înscriși într-o instituție de învățământ din altă țară.
„În situația beneficiarilor primari retrași din învățământul preuniversitar, părinții/ reprezentanții legali au obligația de a depune o declarație pe propria răspundere prin care își asumă că, în termen de cel mult 60 de zile, prezintă dovada continuării studiilor și acte doveditoare privind domiciliul/rezidența elevului în vederea asigurării dreptului la educație al copilului. În caz contrar, directorul unității de învățământ va informa Serviciul de Siguranța Școlară de pe raza căruia își desfășoară activitatea”, se arată în art. 96, alin (2) din ROFUIP, referitor la retragerea copiilor de la școală.
Ce este mai exact Serviciul de Siguranța Școlară al Poliției
Biroul de Siguranță Școlară funcționează sub inspectoratele județene de poliție sau sub Inspectoratul de Poliție al Municipiului București.
Cu toate acestea, nu există detalii suplimentare referitoare la rolul specific al acestui birou în contextul menționat.
De asemenea, noul regulament stipulează că, dacă absențele unui elev depășesc 75% din totalul orelor programate pe parcursul unui an școlar la anumite discipline sau module, directorul școlii are obligația de a informa autoritățile de asistență socială, potrivit edupedu.ro.