Nouă din 10 tineri care-și caută de lucru întâmpină dificultăți cauzate de lipsa experienței cerută de angajatori. Șapte din 10 afirmă că ar vrea să-și deschidă propria afacere.
Nouă din 10 tineri care își caută un loc de muncă întâmpină probleme cauzate de impunerea unui anumit nivel de experiență cerut de angajator, iar șapte din 10 declară faptul că, pe viitor, ar fi interesați de deschiderea propriei afaceri, arată studiul Tinerii și locul de muncă desfășurat în aprilie în cadrul campaniei Garanția pentru Tineret.
Doar 21% din tineri susțin că muncesc în domeniul în care au studiat la școală sau facultate, iar 53% din aceștia cred că salariul pentru o poziție "entry-level" este între 1.000 și 1.500 lei pe lună.
Cei mai mulți tineri repondenți (76,27%) se așteaptă ca de la locul de muncă să primească în primul rând un salariu satisfăcător.
Șase din 10 repondenți își mai doresc să beneficieze de dezvoltare personală și un echilibru constant între muncă și viața personală, iar mai bine de jumătate (53,96%) dintre respondenți apreciază că nivelul salarial "entry level" se află în intervalul 1000-1500 lei/lună.
De asemenea, tinerii declară că ar prefera un salariu mic în schimbul oportunităților de dezvoltare profesională. Doar trei din 10 repondenți au declarat că un salariu mare poate compensa în favoarea unui loc de muncă neplăcut.
Studiul mai arată că mai mult de jumătate dintre tinerii care-și caută de lucru - 55,22% ar fi dispuși să muncească în afara țării.
Alte concluzii ale studiului
Aproape șapte din 10 repondenți preferă locurile de muncă cu normă întreagă, în timp ce aproape doi din 10 repondenți preferă un loc de muncă cu normă parțială.
Aproape o treime dintre repondenți (29,11%) consideră că un sistem educațional performant și adaptat pieței de muncă facilitează găsirea unui loc de muncă%.
·Din experiența a aproximativ cinci din 10 respondenți, durata medie de căutare a unui loc de muncă este între 1 și 4 luni.
Doar 26,27% din tinerii repondenți ai sondajului au participat la un internship pe o perioadă determinată în cadrul unei companii.