Studiul privind mărcile care beneficiază de cea mai mare încredere în rândul consumatorilor acoperă 16 state europene, inclusiv România. El a fost realizat în a doua jumătate a anului trecut, pe baza unui eşantion selectat din rândul cititorilor revistei.

Gastronomia propriului popor este cel mai de încredere produs pentru majoritatea respondenţilor din cele 16 ţări. Românii şi maghiarii sunt singurii care preferă, în majoritate, destinaţii de vacanţă din străinătate.

Majoritatea respondenţilor au declarat că un produs trebuie să fie sigur şi eficient, dacă vor să le câştige încrederea. Din punct de vedere al destinaţiilor turistice, românii au cea mai mare încredere în Franţa, Germania, Austria, Italia şi Spania, iar cea mai puţină în Rusia. După criteriul „popor“, cea mai mare neîncredere o au în ruşi, iar cea mai mare încredere în nemţi şi elveţieni. Românii preferă bucătăriile românească şi franceză, dar nu ar spune „nu“ oricărei alte specialităţi.

ÎN CE MĂRCI AU ÎNCREDERE ROMANII

Maşini:

1. Mercedes
2. Volkswagen
3. Dacia
4. BMW
5. Audi

Electrocasnice:

1. Philips
2. Bosch
3. Whirlpool
4. Arctic
5. Zanussi

PC:

1. IBM
2. HP
3. LG
4. Dell
5. Philips

Telefonie mobilă:

1. Nokia
2. Sony Ericsson
3. Samsung
4. Motorola
5. Siemens

Operatori de telefonie mobilă:

1. Vodafone
2. Orange
3. Cosmote

Bănci:

1. BCR
2. BRD
3. Banca Transilvania
4. Raiffeissen Bank
5. Ing Bank

Asiguratori:

1. Asirom
2. Ing
3. Allianz Ţiriac
4. Omniasig
5. AIG

ISP:

1. RCS&RDS
2. Romtelecom
3. UPC

Companii aeriene:

1. Tarom
2. Lufthansa
3. KLM
4. Air France
5. Swiss Air

Centre comerciale:

1. Carrefour
2. Metro
3. Kaufland
4. Real
5. Cora

TV:

1. Pro TV
2. Antena
3. TVR
4. Realitatea TV

Radio:

1. Europa FM
2. Radio România Actualităţi
3. Kiss FM
4. Pro FM

Ziare:

1. Jurnalul National
2. Libertatea
3. Evenimentul Zilei
4. Adevărul
5. România Liberă

Personalitate publică:

1. Traian Băsescu (36,5%)
2. Călin Popescu-Tăriceanu (3,6%)
3. Gigi Becali
4. Mihaela Rădulescu
5. Mugur Isarescu
6. Adrian Nastase
7. Ion Iliescu

Sursa: Studiu Reader’s Digest