Ce știe să facă micul motor Ford fabricat la Craiova

Ce știe să facă micul motor Ford fabricat la Craiova

UPDATE: Ford va oferi în premieră motorul 1.0 Ecoboost - asamblat la Craiova - pe modelul compact Focus, în locul actualei unități de 1.6 litri, care consumă cu mai mult de un litru de benzină în plus.

Printr-o ”simplă” schimbare, Ford va reseta consumul mediu aferent vesiunii de bază a gamei Focus cu mai bine de un litru.

Ford Focus va fi primul model dotat cu motorul supraalimentat, în trei clindri, 1.0 Ecoboost, care este asamblat și la Craiova.

Ford va seta unitatea 1.0 Ecoboost pe două paliere de putere, de 100, respectiv, 125 de cai-putere.

El va lua locul actualei unități de 1.6 litri (patru cilindri), normal aspirate, cu promisiunea de a oferi un avantaj sensibil în ceea ce privește consumul, dar și emisiile de dioxid de carbon, în condițiile păstrării nivelului de performanță.

Actualul cel mai slab ”bezinar” din oferta Ford Focus are un consum mediu oficial declarat de 5,9 l/100 km.

Consumul anunțat: sub 5 ”la sută”

Atunci când va pune în mișcare un Ford Focus, versiunea ”100 CP” a motorului 1.0 Ecoboost ar trebui să consume, în medie, potrivit datelor oficiale, 4,8 litri de benzină la suta de kilometri.

Producătorul mai susține și că nivelul mediu de 109 grame de CO2 pe kilometru - cât emite în atmosferă un Focus echipat cu acest motor - este cel mai scăzut din categorie.

Disponibilitate: chiar de luna viitoare

Noul Ford Focus 1.0 Ecoboost urmează a fi lansat, la nivel european, în cursul lunii viitoare.

Focusul este un model compact, concurent cu Volkswagen Golf, Renault Megane, Opel Astra, Kia cee'd, Seat Leon sau Mazda3.

Ne puteți urmări și pe Google News