Misterul tunelului de sub muntele Păduchiosu, unde un tren cu 100 de oameni fost îngropat de naziști

Misterul tunelului de sub muntele Păduchiosu, unde un tren cu 100 de oameni fost îngropat de naziști

Conform legendelor locale, în interiorul Tunelului Izvor ar fi îngropate un vagon cu o locomotivă şi rămăşiţele a o sută de oameni

În 1914, Administraţia CFR a aprobat construirea magistralei Târgovişte – Pietroşiţa – Sinaia, care includea şi proiectul Tune­lului Izvor. Construcţia a fost încre­din­ţată firmei in­ginerului de origine aus­triacă Iulius Berger. Tunelul trebuia să lege staţiile Sinaia şi Pietroşiţa, pe o dis­tanţă de şase kilometri. Lucrările au început din două părţi: dinspre Mo­ro­ieni şi dinspre Sinaia. În Si­naia, intra­rea în tunel era aproape de cimitirul oraşului, pe platoul Izvor. La cons­truc­ţie au lucrat muncitori ro­mâni şi ita­lieni. Dar, în ciuda efortului, odată cu de­clanşarea războiului, lucrările au fost oprite şi reluate în 1938, sub coor­donarea CFR şi apoi, din 1941, au fost preluate de trupele naziste de ocupaţie.

Masacrați de truple SS

După re­tra­gerea nemţilor, lucrările au fost abandonate. Ca­pătul tunelului de la Platoul Izvor se întindea pe o distanţă mare, dar acesta a fost zidit cu beton şi nu se mai poate intra în gale­rie mai departe de 480 metri. Dincolo de acest zid de beton se spune că s-ar afla un vagon şi o loco­motivă cu aburi, care au fost abandonate de na­zişti la retragere, împreună cu ca­da­vrele tuturor muncitorilor români care au lucrat la construcţie. Oamenii ar fi fost masacraţi de trupele SS înainte de re­tragere, pentru a păstra secretul tu­nelului. În schimb, capătul de la Si­naia a rămas accesibil până în prezent.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News