Șeful de la Transporturi a arătat că, într-o piață concurențială, este greu pentru societățile de stat să reziste, dacă nu fac profit.

"Este foarte greu să stai în piață, indiferent că te numești CFR Călători, TAROM sau CFR Marfă sau transport naval sau maritim, într-o piață concurențială, este foarte complicat să exiști dacă nu funcționezi pe profit. Prin măsuri interne vom reuși să facem acest lucru și, prin măsuri adiționate măsurilor noastre, vom reuși să le dăm viață (companiilor cu pierderi aflate în subordinea MT — n.r.), să le consolidăm existența în piața concurențială viitoare. Și, în acest sens, am avut discuții extrem de solide cu BEI (Banca Europeană de Investiții — n.r.), cu BERD (Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare — n.r.), cu Comisia Europeană și cu FMI”, a precizat Ioan Rus.

Totodată, ministrul Transporturilor a arătat că obținerea profitului nu este suficientă.

„De exemplu, în cazul CFR Călători eu pot, prin măsuri interne, să aduc compania pe profit de un leu. Deci, nu este pe pierdere. Cu leul acela profit intră în faliment în următoarele șase luni, pentru că leul nu îi ajunge să se dezvolte, nu are banii necesari să asigure o mentenanță solidă la activitatea pe care o desfășoară. Și, atunci, este nevoie să adăugăm leului acela pe care eventual noi am ști să îl facem singuri finanțări solide pe termen mediu și lung, care să îi asigure o dezvoltare și corelat cu posibilitatea lui de a rambursa acele credite", a explicat Rus.

Te-ar putea interesa și: