Dupa ce si-a batut iubita, directorul Teatrului de Comedie e laudat pentru rolul din "Revizorul", spectacolul din Festivalul Fringe de la Edinburgh.
Trupele romanesti de teatru se impun in vara aceasta la festivalurile din strainatate. Spectacolul „Revizorul”, regizat de Horatiu Malaele la Teatrul de Comedie, dar si „Bucharest Calling”, o productie a Teatrului Luni de la Green Hours, in regia Anei Margineanu, au fost foarte bine primite de presa occidentala.
Astfel, imediat dupa scandalul starnit joi seara de cearta violenta cu iubita sa, actrita Delia Seceleanu, si amenda de 900 de euro pentru faptul ca a lovit-o cu o lampa in cap la hotelul unde erau cazati la Edinburgh (Scotia), Mihaita face iarasi valva in presa britanica, de data aceasta cu performantele artistice.
„Revizorul”, in care joaca alaturi de Stefan Banica Jr., Virginia Mirea si Delia Seceleanu, l-a impresionat pe cronicarul britanic de teatru de la „The Times”. Acesta noteaza spectacolul cu patru stele din cinci. „Revizorul” se joaca la Edinburgh Fringe Festival din 16 pana pe 27 august, cu 12 reprezentatii in total.
Despre „Bucharest Calling”, piesa scrisa de Peca Stefan, presa americana, de la „The New York Times” la „Backstage” si „American Theater Web”, vorbeste ca despre unul dintre cele mai reusite spectacole de la New York Fringe Festival. Articolul din „The New York Times” vede in spectacolul Teatrului Luni „o captivanta lectie de istorie” si lauda jocul actorilor.
„Primarul” domina scena
Cronicarul de la „The Times”, Robert Dawson Scott, care scrie despre „Revizorul”, il remarca in primul rand pe George Mihaita, despre care spune ca, in rolul sinistrului primar, merita chiar de unul singur pretul biletului. Articolul din „The Times” remarca si „corul orasenilor” din comedia lui Gogol, toti oameni din administratie care se intrec in a-l lingusi pe primar si a-l mitui pe revizorul jucat de Stefan Banica Jr.
Impresionat de caricatura lumii pe care spectacolul reuseste s-o imprime in mintea celor care il vad, cronicarul Dawson spune ca actorii, de prim rang in Romania, joaca: „Fantomele palide ale unor oameni care au renuntat de mult la viata, la decenta, la moralitate si se complac unii in compania celorlati”.
Cat despre „Bucharest Calling”, articolul din „The New York Times” noteaza ca actorii joaca simplu, dar remarcabil cu doar cateva scaune in decor.