Mega „Gusturi Românești”, într-o primăvară virusată, dar la fel de parfumată

Mega „Gusturi Românești”, într-o primăvară virusată, dar la fel de parfumată

Au trecut Floriile și vine Paștele peste noi. Ca-n fiecare an, dealtfel. Numai că acum e altfel. Un singur lucru nu se schimbă și nu se va schimba vreodată. Gustul românului pentru verdețurile de primăvară, fie că-s ridichi, salată verde, lobodă, ștevie, spanac și altele

În aceste vremuri, oare cum ajută lanțul de magazine Mega Image producătorii de legume și fructe autohtoni? Asta în contextul în care primăvara asta frumoasă, pe care românii o văd mai mult de pe fereastra casei decât de afară, din stradă. Și, mai e și plin sezon de legume de primăvară, mielul de Paște și ouăle abia așteaptă să fie vopsite.

„Alimentara” de pe vremuri se cheamă azi „Mega Image”

Adrian Nicolaescu, care conduce echipa de marketing de la Mega Image, un fel de „Alimentara” de pe timpuri, ne spune „Așa e, suntem aici de 25 de ani... E o primăvară frumoasă. Uite ce-i în jurul nostru”, și ne arată „insula” din mijlocul magazinului care e plină cu legume și fructe de-ți plouă-n gură.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Rafturile sunt pline. Și nu de azi sau de ieri, ci de când a început sezonul. Noi am început, acum șapte ani, proiectul numit «Gusturi Românești de la gospodari», împreună cu fermierii noștri români. Sunt peste 190 la număr, și administrează peste 120 de hectare. Produsele lor se vând acum în magazinele noastre, care-s pline cu legume și zarzavaturi de sezon: ceapă verde, usturoi verde, salată, ridichi, castraveți cornișon, lobodă, leuștean, pătrunjel, spanac, toate de-ale noastre, românești”.

Prețuri ca la piață și chiar mai mici

El ne zice că legumele din rafturile lor sunt produse din solarii mici sau înalte și nu există produse mai privilegiate ca altele, iar prețurile sunt chiar mai bune ca în piețe: „Avem prețuri imbatabile. Am stabilit împreună cu femierii din program o politică de prețuri care să le facă accesibile și clienții noștri să poată să-și permită ce vor”. O legătură de ceapă costă un leu și 15 bani. Elocvent.

Politica prețului corect

Dar care este metoda stabilirii unui preț corect la aceste produse, mai ales că există un segment foarte important de oameni care or au intrat în șomaj tehnic or, pur și simplu, au rămas fără job din cauza virusului?

„Politica noastră de prețuri trebuie să corespundă nevoii clientului. E simplu. Prețurile sunt făcute în așa fel încât toată lumea să câștige”.

 

 

 

Garanții din toate părțile

Programul „Gusturi românești de la gospodari” a împlinit șapte ani. Adrian Nicolaescu a anticipat o întrebare firească și a spus, deja, că 195 de producători români aprovizionează cu produsele lor cel mai important lanț de magazine din țară. Dar mai e loc și pentru alții? „E un program complex, pentru că noi, împreună cu ei, controlăm ce se pune în pământ, facem teste de calitate și la fiecare livrare totul este planificat. Există un proces prin care împreună ne asigurăm de calitatea produselor pentru că noi trebuie să dăm produse sigure clienților noștri”.

Povestea țăranului născut în grădină

Sorin Popa, un țăran din Vidra, județul Ilfov, producător în special de salată verde, d-aia bogată, aprobă înțelept, din cap. Dar de ce a ales el Mega Image și nu direct vânzarea către alți retaileri sau și mai direct în piață, la tarabă? Zice despre el că s-a născut în grădină, nu la maternitate și că din 2014 a creat o cooperativă, ca pe vremuri: „De atunci producem și livrăm la «Mega». Noi producem cantități mari. La piață e exclus să ne putem vinde marfa pentru că e prea multă. Nu avem cum... Am ales «Mega Image» pentru că ei și-au dorit să lucreze cu noi.

El spune că prețul oferit de lanțul de supermarketuri e foarte corect cu ei, producătorii: „Dacă nu era prețul corect noi nu mai existam aici. Sunt onești. Dacă nu erau ok nu mai eram aici”.

Patriotismul cumpărăturilor

Sorin Popa zice că prețurile sunt stabilite de comun acord, nu e nimic impus: „Avem o legătură strânsă. Vorbim deschis. Ne înțelegem unii pe alții și batem palma”. Și are palme grele, trudite.

Dar dacă n-ar fi producător, ci un simplu cumpărător de la oraș, de unde s-ar aproviziona cu legume și fructe de sezon? Omul e dezarmant de sincer: „Eu caut produsele noastre românești. Trebuie să fim patrioți să cumpărăm de la țăranii noștri. Ca să rămână banii în țară”.

„Gusturi românești” pentru zilele de Paști

Mega Image a inițiat acest program „Gusturi românești de la gospodari”. Îi place? Îl afectează? Îl bucură? Sau se simte exploatat? Ne spune „Păi, mă bucură... Noi suntem producători locali. Facem legume de calitate și e normal să avem o satisfacție că munca noastră ajunge într-un lanț de magazine”.

 

 Dar o fi, oare, mai avantajos ca la tarabă, la piață? Sorin Popa e spontan: „Da! Da, da, da... La tarabă, când produci o cantitate nu poți scăpa de marfă imediat. În situația asta, cu Mega Image, câștigi timp și produci mai mult. Ai mai multe recolte. Câștig o săptămână sau două la fiecare «cultură»... ”.

Un țăran harnic, cu „Gusturi Românești”.