O organizație de mediu, Transport and Environment (T&E), a comandat mai multe teste ale căror rezultate arată că autovehiculele hibrid emit mai mult CO2 decât se arată în reclamele de promovare. În aceste condiții, organizația a cerut guvernelor să pună capăt acordării de subvenţii şi facilităţi fiscale acordate pentru aceste modele, după informează Reuters.

Testele au fost realizate de Emissions Analytics pe trei modele de autovehicul hibrid de tip plug-in, BMW X5, Volvo XC60 şi Mitsubishi Outlander, iar rezultatele au arătat că și în condiţii optime acestea mașini emit mult mai mult CO2 decât se arată în reclamă.

„Hibridele de tip plug-in sunt automobile electrice false, construite pentru teste de laborator şi facilităţi fiscale, nu pentru condus în condiţii reale. Guvernele ar trebui să înceteze să subvenţioneze aceste automobile cu miliarde din banii contribuabililor”, a declarat Julia Poliscanova, director pentru automobile curate la T&E.

Anunţul celor de la Transport and Environment (T&E) la scurtă vreme după ce Uniunea Europeană a precizat care sunt noile limite de emisii pe care constructorii auto trebuie să le respecte pentru ca activităţile lor să fie catalogate drept investiţii sustenabile. Potrivit acestor norme, vehiculele hibride îşi vor pierde eticheta „verde” după anul 2026.

Avantajele automobilelor hibrid

Automobilele hibrid sunt vehicule care combină motorul cu combustie, traditional, cu un motor electric pe baterie. Acestea i-au ajutat pe conducătorii auto să se obișnuiască cu noile tehnologii ale vehiculelor electrice și, totoddată au încercat să rezolve problema autonomiei.

În primele trei trimestre din 2020, vânzările de automobile hibride au reprezentat aproape jumătate din vehiculele complet sau total electrice în Uniunea Europeană, pe măsură ce un număr sporit de consumatori a profitat de subvenţiile guvernamentale sau de facilităţile fiscale pentru a le achiziţiona.

Cu toate acestea, organizaţiile de mediu precum T&E, au o atitudine critică faţă de automobilele electrice deoarece, spre deosebire de modelele complet electrice, ele emit și CO2 atunci când rulează pe baza motorul cu ardere internă, în loc de cel pe baterie.