Martin. Aston Martin. DBS. A făcut furori când au fost făcute publice primele imagini la Salonul Auto de la Frankfurt. L-a „parcat“ pe James Bond fix în inima fanelor, când l-a „ajutat“ în ultimul film al seriei, „Casino Royale“. Deşi aşteptările au atins cote nesperate, producătorul britanic a început livrarea noului model Aston Martin abia la începutul acestui an. Designul unui DBS nu are nevoie de prezentare. Maşina celui mai abil spion are interiorul complet negru, într-o combinaţie de Alcantara şi piele, comună cu precădere automobilelor americane.

Luptă strânsă

Partea frontală, devenită „marcă înregistrată“, şi lateralele aerodinamice dau senzaţia unei maşini din altă dimensiune, realmente „ruptă din filme“. DBS mizează pe tradiţie, dar se detaşează de modelele anterioare prin tuşe estetice şi un motor îmbunătăţit.

Cele mai multe comparaţii suportate de noul Aston Martin au fost făcute în raport cu modelul anterior, DB9. Până la un punct, paralela este justificată. DBS este construit pe platforma „fratelui său mai bătrân“ şi păstrează proporţiile acestuia – 4,72 m lungime, 1,90 m lăţime şi aceeaşi înălţime – 1,28 m. De asemenea, motorul impunătorului coupe este împrumutat de la DB9 – constructorul aruncă pe piaţă un propulsor V12 de 6.0 litri. Caroseria făcută în cea mai mare proporţie din fibră de carbon l-a ajutat să „slăbească“ cu mai mult de 30 de kilograme, „siluetă“ care potenţează forţa motorului: de la 0 la 100 km/h ajunge în doar 4,3 secunde.

Viteza maximă cu care poţi goni pe şosele – în spiritul Bond – e de 302 km/h. Aceasta îl plasează însă în inferioritate faţă de Corvette Z06 sau Porsche 911 Turbo.

Inovaţia ca definiţie

Competiţia e strânsă şi când vine vorba de capacităţile motorului. DBS mizează pe 510 cai şi are un cuplu de 570 Nm. Puterea este transferată roţilor din spate printr-o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Diferenţialul cu alunecare limitată permite şoferului să se bucure în permanenţă de un cuplu optim.

Priza de aer este activată la peste 5.500 rpm pentru a facilita ventilaţia, iar gurile de admisie asigură o circulaţie îmbunătăţită în interiorul camerei de combustie. Autenticitatea noului DBS nu este însă ştirbită cu nimic. Pentru prima dată, un automobil Aston Martin beneficiază de un sistem de frânare realizat din carbon ceramic de 308/360 mm pe cele două punţi, compoziţie care reduce semnificativ timpul de decelerare.

Echipamentul este ajutat şi de sistemul de monitorizare a amortizoarelor, care este responsabil de plasarea gărzii faţă de sol şi de sporirea manevrabilităţii „maşinii Bond“. În plus, suspensiile sunt independente pentru toate cele patru roţi.

CASETA TEHNICĂ

Motor: 12V, 6.0 litri
Putere maximă: 510 CP
Acceleraţie 0-100 km/h: 4,3 s
Viteză max.: 302 km/h
L x l x h: 4,72 m x 1,90 m x 1,28 m
Consum mediu: 16,4 l/km