Românii cu bani şi afinităţi pentru produsele şi serviciile de lux îşi vor putea cumpăra, de săptămâna viitoare, genţi şi pantofi marca Louis Vuitton din magazinul situat în cadrul Hotelului Marriott din Bucureşti.

Intrarea Vuitton în România (care face parte din grupul francez de firme ce activează în industria luxului Moet Hennessy Louis Vuitton, LVMH, cel mai mare jucător de pe piaţa internaţională de profil) va da startul şi altor apariţii „luxoase“. Gucci şi Dolce&Gabbana, producătorul francez de accesorii de lux pentru bărbaţi JM Weston, dar şi unul dintre liderii pieţei accesoriilor de lux, Hermes, şi-au anunţat intrarea oficială pe piaţa din România anul acesta.

Un magazin al faimosului Salvatore Ferragamo, designerul de pantofi preferat de celebrităţi precum Greta Garbo, Marilyn Monroe sau Margaret Thatcher, va fi deschis până la sfârşitul anului în Capitală. Şi revelaţia britanică în materie de modă, designerul Jimmy Choo, îşi va prezenta pantofii la noi.

Ferrari a parcat în România


În urmă cu nici trei săptămâni a fost lansat primul showroom al producătorului exclusivist Ferrari, care îşi propune să vândă 50 de maşini lux de sport în urmă torii patru ani. Pe piaţa locală sunt înmatriculate deja 60 de automobile ale acestei mărci, iar alte 17 circulă în România, fiind înmatriculate în alte state. Şi telefoanele luxoase marca Vertu, subsidiară a Nokia, s-au lansat oficial în România, în urmă cu câteva zile. Terminalele care poartă această marcă au preţuri ce pleacă de la câteva mii de euro şi ajung până la 200.000 de euro.

Lux de 150 de milioane de euro


Valoarea pieţei locale de lux se ridică la cel puţin 150 de milioane de euro, în această valoare fiind incluse segmentele de modă, accesorii, bijuterii, ceasuri, auto şi decoraţiuni interioare, potrivit estimărilor companiei de consultanţă specializată în industria de lux CPP Management Consultants. Creşterea anuală din 2006 a fost de 23%, cel mai înalt nivel fiind atins de accesorii, maşini şi mobilier de interior. România este una dintre cele mai dinamice pieţe din Europa de Est şi a doua cea mai mare, după Polonia, care numără 23,5 milioane de locuitori.

1.200 de euro
costă, în medie, o geantă Louis Vuitton