Marcel Boloș: „Pentru prima dată vom avea investiții în zona pregătirii cadrelor medicale”

Marcel Boloș: „Pentru prima dată vom avea investiții în zona pregătirii cadrelor medicale”

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a anunțat că, pentru prima dată în România, prin intermediul programelor finanțate din bani europeni, se va investi în pregătirea cadrelor medicale, menționând că prioritatea numărul unu sunt, de fapt, proiectele de infrastructură - autostrăzi, linii de cale ferată și tot ce ține de domeniul transporturilor.

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a vorbit, duminică, la Antena 3 CNN, despre prioritățile programelor finanțate din bani europeni.

„Prioritatea noastră numărul unu sunt proiectele mari de infrastructură, mai ales din zona autostrăzilor, liniilor de cale ferată și tot ce avem în domeniul transporturilor. Sănătatea este de asemenea o prioritate, pentru că acolo avem deja creat un program operațional dedicat în exclusivitate numai serviciului public de sănătate, și unde finanțăm spitalele, echipamentele medicale, pregătirea medicilor. Pentru prima dată vom avea investiții în zona pregătirii cadrelor medicale”, a spus Marcel Boloș.

„Dacă un spital are nevoie de o specializare pentru a lucra pe un echipament medical care este de ultima generație, și care presupune anumite competențe ale medicului, acelea pot fi finanțate de către noi. Spre exemplu, utilizarea unui angiograf sau a unui robot chirurgical, sau alte echipamente medicale de asemenea complexitate, ele pot fi susținute de noi.

De asemenea, prevenția medicală este finanțată din fondul social european și din Programul de Sănătate. Am avut proiecte pilot pentru astfel de programe, și au mers foarte bine, de la detectarea timpurie a cancerului de sân, până la cele agreate cu ministerul Sănătății. Avem peste 800.000 de beneficiari în plan, pe domeniile acestea de prevenție medicală”, a mai precizat ministrul.

Sorin Grindeanu - Comarnic-Brașov, finanțată din fonduri europene

Ministrul Transporturilor a vorbit în luna august despre autostrada Comarnic-Brașov, despre care a afirmat că ar fi fost blocată de un contract semnat de predecesorul său. Acesta a mai adăugat că autostrada Comarnic-Brașov va fi terminată în jurul anului 2030, deși susține că a cerut ajutorul celor de la CNAIR pentru a reduce termenele, dar totodată nu poate interveni, pentru că este vorba despre un contract cu finanțare europeană.

„Avem o lege foarte neclară pe parteneriatul public-privat. Autostrada Comarnic-Brașov a fost prima pentru care am cerut documentația, să văd în ce stadiu e. Proiectarea e gata, era semnat un contract cu o companie pentru studiul de fezabilitate și proiect, contract pe 4-5 ani. Suntem în același stadiu. Costul acestei autostrăzi ar ajunge la 8 miliarde de euro, nu e posibil pentru o sută și ceva de kilometri”

(...) Acest contract a fost semnat de predecesorul meu. Până când nu se termină studiul de fezabilitate și proiectul, CNAIR nu poate face nimic, pentru că a dat o semnătură pe acel contract. Sunt dezamăgit că s-a acceptat această durată. La finalul acestei perioade, după 5 ani, se scoate la licitație”, a declarat Sorin Grindeanu în luna august.