Lovitură pentru şoferi! Maşinile care vor fi interzise definitiv. S-a aflat exact de când

Lovitură pentru şoferi! Maşinile care vor fi interzise definitiv. S-a aflat exact de cândAmenzile pentru lipsa rovinietei se măresc. Când va intra în vigoare noua lege Sursa: Alexandragl | Dreamstime.com

Florin Spătaru a declarat în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o cu reprezentanţii Ford Romania, că în Uniunea Europeană se discută tot mai mult despre viitorul industriei auto electric sau hibrid. Autoturismele care folosesc motorină sau benzină vor dispărea în următorii ani.

Preocupările tot mai intense cu privire la protecția mediului și reducerea poluării, par să fie începutul sfârșitului pentru autoturismele care folosesc combustibili tradiționali (în special motorină, dar și benzină). Și autoritățile din România spun că este nevoie de o tranziție rapidă spre zero emisii de carbon.

„Împinse de nevoia de a implementa o tranziţie rapidă către zero emisii de dioxid de carbon, statele membre UE discută tot mai intens despre viitorul industriei auto electric sau hibrid. Aceste perspective ne ambiţionează să luăm în calcul politici publice care să vizeze dezvoltarea acestui sector în România”, a declarat ministrul Florin Spătaru, în cadrul întrevederii avute cu reprezentanţii Ford Romania, citat de capital.ro.

Ministrul a mai amintit că România a demarat un program pentru accesarea a 500 de milioane de euro prin PNRR, bani necesari pentru pentru dezvoltarea microelectronicii, segment esenţial pentru industria auto.

Când vor dispărea mașinile diesel

Discuțiile despre dispariția autoturismelor diesel, dar și a celor pe benzină nu sunt noi. Ministrul Mediului anunța că în câțiva ani, acest tip de autoturisme nu vor mai putea fi vândute în UE. Tanczos Barna a mai declarat că începând cu 2035, mașinile noi pe combustie nu se vor mai putea vinde în România.

„Asta este asumarea Comisiei, asta înseamnă o tranziție de 14-15 ani aproape, de la motoarele cu ardere internă la motoare electrice. Este o decizie luată, este o decizie la care foarte mulți nu s-au așteptat, dar a început deja pregătirea industriei pentru această tranziție. Nu se vorbește în această decizie despre parcul auto deja existent, se vorbește strict despre mașinile noi“, a precizat Tanczos Barna pentru Digi24.

Transportul, un mare  poluator

Transportul este o mare provocare în materie de poluare la nivel mondial. Este practic singurul domeniu în care emisiile de gaze cu efect de seră (GES) nu au scăzut în perioada 1990 – 2019 în Uniunea Europeană. Mai grav este că a înregistrat o creștere de 33%. În acest context, deși trebuie să construim mai multe drumuri, trebuie să punem accentul în primul rând pe echiparea acestor drumuri pentru viitor și trebuie să investim mult mai mult în alternative durabile, cum ar fi căile ferate și rețelele sigure pentru călătorii active. Utilizarea exclusivă a autoturismelor electrice este o soluție, dar una pe termen lung

 

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News