Fotografiile realizate ieri pe autostrada Deva-Lugoj, lotul 3, de către membrii comisiei de recepție, arată fără dubiu că lucrările sunt prost executate. Din acest motiv, mult trâmbițata inaugurare nu a mai avut loc.

În respectivele fotografii se pot vedea ravene și fisuri care duc până în fundația autostrăzii. Specialiștii prezenți la fața locului susțin că aceste ravene și fisuri, unele de mari dimensiuni, duc în timp la alunecări de teren, alunecări care vor afecta fundația autostrăzii.

„Vor apărea în prima fază tasări de mari dimensiuni, posibil diferențe de un metru pe partea carosabilă, după care va aluneca la vale cu tot autostradă. Ce s-a întâmplat la Cunța va apărea și aici dacă nu se iau măsuri”, spune un specialist consultat de EvZ.

În cursul zilei de luni, comisia de recepție compusă din ingineri de la CNAIR, reprezentanții constructorului și cei ai Consultantului au demarat lucrările de recepție, pe loturile 3 și 4, pentru ca sectorul de 43 de kilometri de autostradă, să poată fi inaugurat. Surpriza a venit imediat când au apărut primele nereguli, care nu au fost observate până acum, nici la vizitele ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, pe șantier, și nici de angajații Consultantului, care este obligat să supravegheze toate fazele de execuție.

Lotul trei are o lungime de 21 de kilometri, și nu este pentru prima dată când CNAIR trage un semnal de alarmă cu privire la calitatea lucrărilor. În 2017, firma constructoare a fost la un pas de a pleca de pe șantier, după ce s-a descoperit că folosește materiale de proastă calitate.

Uite comunicatul, nu e comunicatul

Situația din zonă este una tensionată. Drept dovadă stă și un comunicat de presă emis, luni seară de CNAIR, care după nici o oră a fost șters, fără nicio explicație. ”Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector. Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european ( Rin- Dunăre) , iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 mil. lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare. Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3, a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul. În această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia. De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor. Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11m”, se arată în comunicatul CNAIR.
Culmea este că acest comunicat a fost șters de pe site-ul CNAIR.

Ministrul Cuc merge pe șantier

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, va merge, azi, pe șantier pentru a discuta despre recepția bretelelor de la lotul 4, bretele care au fost construite pe lotul 3. Pe aceste bretele de acces, circulația rutieră ar putea fi inaugurată doar pe lotul 4,care are o lungime de 22 de kilometri. Potrivit acelorași surse de maximă încredere, probleme tehnice există și la aceste bretele.

Te-ar putea interesa și: